محمد دانشگر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال اقدامات انجام شده اکنون مطلوبیت میکروبی و کلر باقیمانده در آب روستایی استان به بالاتر از 98 درصد رسیده است.
وی با اشاره به استفاده از سامانه های کلرزنی پیشرفته در سالهای اخیر، ادامه داد: اکنون کیفیت آب آشامیدنی توزیعی در روستاهای خراسان رضوی با استفاده از 24 آزمایشگاه کنترل کیفیت آب و اندازه گیری 105 پارامتر آب به طور مستمر پایش می شود.
دانشگر گفت: شاخص برخورداری از آب سالم و بهداشتی در روستاهای خراسان رضوی در سال 94 حدود 70 درصد بود که اکنون به حدود 73 درصد رسیده و از میانگین کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به رشد چشمگیر شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای خراسان رضوی طی چهار دهه اظهار کرد: این شاخص پیش از انقلاب که شرکت های آب و فاضلاب روستایی دایر نبود تنها 8 درصد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: هم اکنون آب آشامیدنی روستاییان استان از یک هزار و 294 منبع آبی و از طریق 21 هزار کیلومتر خط انتقال و توزیع، با استفاده از 2 هزار باب مخزن ذخیره با گنجایش بیش از 300 هزار متر مکعب تامین می شود.
هم اکنون یک میلیون و 580 هزار روستایی در بیش از 2 هزار و 470 روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی هستند.
27 درصد جمعیت 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی در روستاها سکونت دارند.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.