مصطفی خاکسار قهرودی، دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آستان قدس رضوی تسهیلاتی را در اختیار اقشار ضعیف قرار داده و محصولات آنان را به صورت تضمینی خریداری می کند یا مکانی مانند نمایشگاه برای فروش تولیدات آنان برپا می کند.
وی بیان کرد: مهمترین رکن در حمایت از کالای ایرانی باید تکمیل چرخه تولید به مصرف باشد زیرا مددجو وامی بگیرد اما قادر به فروش محصول و بازپرداخت وام نشود، از یک نیازمند به یک نیازمند وامدار تبدیل می شود که پرداخت وام باعث درمان بی پولی او نشده بلکه دردی به دردهایش اضافه کرده است.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: به منظور حمایت از کالای ایرانی و تکمیل حلقه مفقوده تولید به مصرف، آستان قدس از سال 95 با همکاری سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از صاحبان مشاغل خرد و خانگی، 10 نمایشگاه برای فروش محصولات آنان برگزار کرده است.
وی اظهار کرد: این نمایشگاه ها شامل چهار دوره نمایشگاه 'مهر درخشان' در ورودی باب الجواد حرم مطهر رضوی و 6 نمایشگاه به صورت متمرکز در مشهد بوده است که محلی برایگان و یا با اجاره بسیار ناچیز برای عرضه محصولات صاحبان مشاغل خرد و خانگی در نظر گرفته شده است.
خاکسار قهرودی ادامه داد: علاوه بر آن، در نزدیکی ورودی بست طبرسی حرم مطهر رضوی، پاساژی به نام 'شجره' وجود دارد که 47 باب مغازه آن متعلق به آستان قدس رضوی است و با قیمت تقریبا نزدیک به صفر به سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اجاره داده شد.
وی بیان کرد: محل دیگری نیز در مشهد به عنوان 'بازار برکت امام رضا (ع)' از سوی آستان قدس رضوی در اختیار نابینایان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفت تا بتوانند دستاوردها و هنرهای خود را عرضه کنند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس در سرخس مکانی در اختیار داشت که با قیمت بسیار پایینی که به نیت واقف نیز عمل شده باشد، در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) برای عرضه محصولات مددجویان قرار گرفت.
خاکسار قهرودی اظهار کرد: وقتی افرادی که دارای هنری هستند، بتوانند به تولید دست پیدا کنند، افراد دیگری را نیز به کار می گمارند و با ادامه این روند بزودی شاهد ایجاد صدها شغل در مشاغل خرد و خانگی خواهیم بود.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: در مرحله بعد، بانک اطلاعات افراد نیازمندی که صاحب مشاغل خرد هستند و زیر پوشش کمیته امداد یا بسیج سازندگی قرار ندارند، تکمیل می شود تا بتوان از آنان برای فروش محصولاتشان حمایت کرد.
وی اضافه کرد: اقدام دیگری که با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی در حال انجام است، راه اندازی یک بازار مجازی است تا بتوان با تکیه بر این شبکه، امکان دسترسی به بازار و فروش کالا برای تولیدکنندگان را فراهم کرد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.