محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تغییر نگرش فقط مربوط به حوزه دانش نیست بلکه باید فرهنگسازی در این خصوص انجام شود و با اقدامات مدیریتی و فرهنگی باید زمینه تحقق این مهم فراهم آید.
وی همچنین به نوسات اخیر نرخ ارز و لزوم ریشه یابی آن اشاره و بیان کرد: تولیدکنندگان باید از این موقعیت استفاده کرده و با افزایش کیفیت تولیدات و علاقه سنجی مردم بازار کالاهای خود را به دست آورند.
رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: انسجام، همسویی و تعامل با سایر دستگاههای اجرایی از رویکردهای این شورا است و سعی می شود با تکیه بر همین رویکرد زمینه توسعه و پیشرفت شهر در ابعاد مختلف فراهم شود. در سال 1397 می کوشیم با خلاقیت و نوآوری در طرحها و تلفیق برنامه ها با برنامه های جذاب فرهنگی و هنری نشاط، امید و توسعه را برای شهروندان محقق کنیم.
وی همچنین گفت: برنامه عملیاتی شهرداری مشهد تا 2 ماه آینده اعلام می شود. اصلاح فرایندها با هدف ارتقا بهره وری، کاهش زمان پاسخگویی به مردم به ویژه در حوزه صدور پروانه های ساختمانی و پایان کار، دفاع از منابع مردم و شهر، شفایت در بخشهای مختلف مدیریت شهری و توسعه متوازن و عدالت محور از مهمترین رویکردهای شورای شهر مشهد در سال جاری هستند.

*خواست مردم پرداختن به معضلات جامعه
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در نطق پیش از دستور نشست امروز گفت: مطالبه و خواست مردم پرداختن به معضلات جامعه و رفع آنها به جای درگیری در حاشیه های غیرضروری است.
احسان اصولی افزود: معضلات امروز شهر و کشور در بستر فرهنگی قابل حل است و برای توسعه شهر باید بسترهای فرهنگی لازم مهیا شوند. تعامل، اخلاقمداری، دوری از حاشیه ها، چانه زنی و پیگیری حقوق مردم در سطح ملی و استانی از مهمترین رویکردهای شورای شهر مشهد ظرف شش ماه گذشته بوده و در این مدت گرههای کوری نیز در شهر باز شده که باید ادامه یابد.
وی ادامه داد: وجود تنش بین جریانهای سیاسی سهم مهلک برای جامعه است. به پشتوانه مردم و تلاش مدیران دلسوز باید سال 97 به سال نشاط و امید در کلانشهر مشهد تبدیل شود و بیش از گذشته برای افزایش رفاه مردم تلاش کنیم.
همچنین 'بهبود پاسخگویی و شفافیت در معاملات شهرداری' از مصوبات امروز نشست شورای شهر مشهد بود. بر این اساس شهرداری مشهد مکلف است با توجه به ضرورت تامین حقوق شهروندان جهت اطمینان و آگاهی از نحوه تخصیص و هزینه‌ کرد منابع درآمدی شهرداری در امور و پروژه‌های مربوطه بر اساس اولویتها و اهداف توسعه مطلوب شهری، همزمان با اتصال به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ظرف مدت حداکثر یک ماه نسبت به تهیه نظامنامه پاسخگویی، شفافیت اطلاعات و پیشگیری از فساد در معاملات شهرداری با همکاری 'کمیته شفافیت' اقدام و نظامنامه را برای تصویب به شورای شهر مشهد ارائه کند.
'تامین سهم شهرداری از هزینه بازسازی پروژه مشارکتی سلمان که در سال 95 دچار آتش سوزی شد از محل داراییهای شهرداری، پوشش مناسب پروژه های ساختمانی مرتفع در حال ساخت و حفاری' از دیگر مصوبات امروز نشست شورای شهر مشهد بودند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.