محمد کوه گرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش کالاهای صادراتی را یک میلیارد و 510 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: این مقدار صادرات از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال ماقبل 23 درصد افزایش داشت.
وی ادامه داد: همچنین پارسال یک میلیون و 93 هزار و 70 تن انواع کالا به ارزش سه میلیارد و 592 میلیون دلار از طریق گمرک دوغارون به افغانستان ترانزیت شد که از نظر ارزش 28 درصد بیشتر شده است.
مدیرکل گمرک دوغارون مهترین اقلام صادراتی را انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بار و مواد غذایی ذکر و بیان کرد: روزانه 350 دستگاه کامیون از طریق این گمرک بارگیری، صادرات و ترانزیت انواع کالا به کشور افغانستان را انجام می دهد. 350 دستگاه کامیون خالی و 12دستگاه دیگر نیز به همراه بار از افغانستان وارد گمرک دوغارون می شوند.
وی گفت: 90 درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات دومین بازار اقتصادی افغانستان منتقل و در مجموع یک سوم کالاهای مورد نیاز بازارهای کشور همسایه از طریق گمرک مرزی دوغارون تامین می شود.
گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت 100 سال از جمله پنج گمرک برتر کشور از نظر صادرات و ترانزیت خروجی محسوب می شود.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.