علی باخرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای حمایت از کالای ایرانی و برخورد قانونی با صاحبان برندهای خارجی که کالای خود را به صورت غیرمجاز وارد ایران می کردند اجرا شده است.
وی ادامه داد: وزارت صنعت از یک سال و نیم پیش تاکنون دستورالعملی را ابلاغ کرده تا در حمایت از برندهای پوشاک و تولیدات داخلی بتوان برندهای خارجی را ساماندهی کرد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صاحبان 17 برند خارجی که مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت دارند تنها در صورت داشتن نمایندگی و واحد فروش می توانند کالای خود را در سطح بازار بفروشند. واحدهای تولیدی نیز می توانند طی قراردادی با صاحبان برندهای خارجی 20 درصد از محصولات آنها را در داخل تولید کنند تا از تولیدکنندگان داخلی نیز حمایت شود.
وی شناساندن تولیدات داخلی یا برندهای داخلی در پوشاک را از دیگر ماموریتهای ذکر و بیان کرد: تلاش کرده ایم برندهای داخلی استان را به مردم بیشتر بشناسانیم و کیفیت تولیدات داخلی را به آنان نشان دهیم. در همین راستا نمایشگاهی با عنوان پوشاک داخل اردیبهشت ماه آتی در مشهد برپا می شود تا مردم با آخرین مدها و دوختهای خارجی و داخلی آشنا شوند و تولیدکنندگان بتوانند در رقابت با مدلهای خارجی محصولات خود را در مقابل دید خریداران قرار دهند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.