رضا فلاحی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 85 هزار و 400 نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، 83 هزار و 200 نفر از جاذبه های طبیعی و 46 هزار و 900 نفر از جاذبه های دست ساز این شهرستان دیدن کردند.
وی اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون 37 هزار و 990 زائر و مسافر در اقامتگاهها، کمپها، چادرهای مسافرتی حاشیه بوستانها، تاسیسات اقامتی آموزش و پرورش، مهمانسراها، خوابگاهها و سالن های ورزشی شهرستان داورزن اسکان یافتند.
وی گفت: جشن های نوروزی از دوم تا هفتم فروردین در کاروانسرای تاریخی مزینان، تورهای گردشگری، مسابقات کشتی با چوخه روستای چشام و طبیعت گردی از جمله برنامه هایی بود که نوروز امسال برای رفاه حال زائران و گردشگران در این شهرستان اجرا شد.
فلاحی افزود: شهرستان داورزن با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد و عبور سالانه 20 میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.
وی ادامه داد: آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدانها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار تاریخی و طبیعی داورزن است.
شهرستان داورزن 150 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که 68 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1922/8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.