دکتر علی شریفان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع این ماموریتها به سه هزار و 890 مصدوم و بیمار فوریتهای پزشکی داخلی خدمات امدادی ارائه شد.
وی ادامه داد: 492 ماموریت مربوط به حوادث رانندگی جاده ای بود. 591 مصدوم ناشی از این حوادث به بیمارستانها منتقل شدند که بیشترین آن در مسیر سبزوار- شاهرود - نیشابور دچار حادثه شده بودند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار گفت: همچنین در این مدت بالگرد اورژانس هوایی این شهرستان هشت سورتی پرواز انجام داد که منجر به امدادرسانی به 14 مصدوم حوادث جاده ای و 2 بیمار شده است.
وی افزود: از آغاز طرح سلامت نوروزی 23 هزار و 350 بیمار به مراکز اورژانس مراجعه کردند که 2 هزار و 400 بیمار بستری شدند و همچنین طی این مدت 900 عمل جراحی انجام و 423 نوزاد نیز متولد شدند.
او ادامه داد: در این ایام هزار و622 نفر از مسافران و گردشگران به پایگاههای سلامت نوروزی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه 52 درصد افزایش داشت.
دکتر شریفان گفت: در ایام تعطیلات نوروز روزانه 26 پزشک متخصص مقیم در 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت داشتند.
وی افزود: پنج پایگاه سلامت نوروزی در مسیر جاده‌ ای سبزوار - شاهرود و نیشابور در مناطق کاهک، ریوند، صدخرو، کمربندی سبزوار و زعفرانیه واقع در منطقه غرب خراسان رضوی استقرار داشتند.
26 مرکز اورژانس شهری و روستایی با 29 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورآمبولانس و یک بالگرد طی این مدت خدمات درمانی را در شهرستان سبزوار به هموطنان ارائه می کنند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.