حجت الاسلام محمد احمدزاده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای 25 اسفند گذشته تا پایان 13 فروردین جاری همزمان با اجرای 'طرح آرامش بهاری' در بقاع متبرکه خراسان رضوی 2 میلیون و 331 هزار و 318 زائر به زیارت امامزادگان رفتند که چهار درصدشان زائران خارجی بودند.
وی ادامه داد: 'طرح ملی آرامش بهاری' همزمان با سراسر کشور در 169 بقعه متبرکه امامزادگان خراسان رضوی اجرا شد و خادمان این بقاع با ارائه برنامه های فرهنگی و خدمات رفاهی سیاحتی زائران داخلی و خارجی را میزبانی کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در این چارچوب امکان اسکان موقت برای سه هزار زائر در روز در سطح 61 بقعه متبرکه، 15 هزار نفر در حسینیه های مشهد و چهار هزار نفر در در حسینیه های دیگر شهرستانهای استان فراهم شد. در این مدت 263 هزار و 35 زائر در زائرسراهای بقاع متبرکه و حسینیه های خراسان رضوی اسکان یافتند.
وی افزود: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، خیمه های معرفت، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاههای فرهنگی، برگزاری مسابقه عکس و فیلم یک دقیقه ای از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شدند.
او ادامه داد: در طول مدت اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی 20 هزار و 69 زائر داخلی و خارجی نیز از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند.
304 بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.