سیدجواد حسینی روز یکشنبه به مناسبت 12 فروردین 'روز جمهوری اسلامی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با گذشت چهار دهه از عمر پربار خود به بلوغ رسیده و بخاطر مشارکت حداکثری مردم همچنان مقتدرانه به پیش می رود. این در حالی است که بسیاری از رژیمهای سیاسی به ویژه در خاورمیانه به دلیل ناکارآمدی، بحران هویت، مقبولیت و مشروعیت ساقط می شوند.
وی ادامه داد: ملت ایران دوازدهم فروردین 1358 با حضور موثر و انقلابی خود در همه پرسی که به فرمان امام راحل برپا شد مهر تایید به نظام جمهوری اسلامی زد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در این همه پرسی 98.2 درصد ملت ایران شرکت کردند و 99.31 درصد از شرکت کنندگان به جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند که این میزان حضور در انتخابات و این میزان رای مثبت به یک نظام در دنیا بی سابقه بوده است.
وی افزود: جمهوری اسلامی میوه و محصول انقلاب اسلامی و دو رکن جمهوریت به معنای مشارکت مردم و اسلامیت بر مبنای قوانین اسلام از مشخصه های بارز نظام جمهوری اسلامی ایران است.
حسینی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی نظام دیکتاتوری و پادشاهی کنار رفت و نظام مردمسالاری جایگزین آن شد. مشارکت ملت ایران در قالب برپایی 36 دوره انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای اسلامی از دستاوردهای دیگر جمهوری اسلامی به شمار می رود زیرا مردم ارکان و اجزای نظام را بر اساس حضور خود انتخاب می کنند.
وی گفت: در حالی هم اکنون 240 حزب و تشکل در عرصه های مختلف در سطح کشور فعال هستند که در دوران طاغوت تنها 13 حزب آن هم به شکل کاملا فرمایشی در ایران فعالیت می کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی واسپاری نظام مدیریت روستایی به دهیاریها و حرکت به سوی تعادل جنسیتی در این عرصه را از دیگر دستاوردهای انظام جمهوری اسلامی عنوان و بیان کرد: هم اکنون 33 هزار و 535 دهیار در سطح کشور فعالیت می کنند که دو هزار و 167 نفر از آنان زن هستند و طی این مدت تعداد دهیاران زن رشد 13 برابری داشته است.
وی به فعالیت دو هزار و 300 دهیاری در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: هم اکنون 99 دهیار زن در این استان فعال هستند و 290 نفر نیز در مرحله صدور احکام هستند که 54 درصد آنان دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.