مهدی اکبری راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد تاریخی خسروشیر، آرامگاه سید حسن غزنوی، مقبره امامزاده علی بن احمد خداشاهی، برج مقبره روستای ریواده به ترتیب بیشترین تعداد گردشگر و بازدید کننده طی این مدت را داشتند.
وی اظهار کرد: شهرستان جغتای با بیش از 100 اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده و چند بقعه متبرکه در محور ارتباطی سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان و در مسیر راه آهن تهران - مشهد قرار دارد که به علت اعتدال آب و هوایی و برخورداری از باغستان ها و ییلاق ها هر سال پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران است.
وی گفت: احداث 2 مجتمع رفاهی خدماتی در روستای خداشاه و مقبره امامزاده سید محمد علوی و همچنین ایجاد 2 پایگاه اطلاع رسانی پیرامون معرفی آثار تاریخی و فرهنگی جغتای، از مهمترین عوامل توسعه گردشگری این شهرستان بوده است.
مسجد جامع قارزی، مزار معصوم زاده جغتای، بقعه سلطان سیدعبدالله ابن موسی الکاظم (ع) و بقعه سلطان سید احمد رضا علوی بخشی از مکان های فرهنگی و تاریخی شهرستان جغتای است.
بقعه سیدحسن غزنوی شاعر غزل سرای معروف قرن ششم هجری قمری در روستای آزادوار، قلعه کهنه و حاکم نشین آزادوار نیز از دیگر اماکن تاریخی این شهرستان می باشد.
شهرستان جغتای دارای 150 اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون 9 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
این شهرستان در 350 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.