حجت‌ الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان ‌فر روز یکشنبه در نشست با پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر مشهد افزود: به دلیل ایجاد زیرساخت‌ های گسترده در زمینه هنر از جمله ساخت 105سالن تئاتر در تهران، شاهد مهاجرت اغلب هنرمندان شهرستانها به مرکز کشور هستیم.
وی با اشاره به ظرفیت مشهد در حوزه تئاتر اظهار کرد: آستان قدس رضوی به دلیل تعلق خاطر همه هنرمندان به حضرت امام رضا (ع)، باید جریان جدید در عرصه هنر ایجاد کند.
وی گفت: با توجه به برنامه ‌های آستان قدس رضوی، در آینده نزدیک فعالیت ‌های هنری خوبی در این حوزه مشاهده خواهیم کرد.
حجت‌ الاسلام پژمان ‌فر افزود: با حضور زائران و مسافران نوروزی در مشهد، نمایش آیینی نقالی 'چشمه خورشید' با هنرمندی جمعی از هنرمندان تئاتر خراسان رضوی هر شب در تالار قدس حرم مطهر رضوی به روی صحنه می رود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز چندی پیش یکی از مهمترین مشکلات تئاتر این استان را کمبود تجهیزات سخت افزاری اعلام کرد و گفت: گروه های حرفه ای تئاتر در این استان افزایش یافته اند اما کمبود تماشاخانه یا سالن تئاتر باعث شده تولیدات آنها در نوبت اجرا بماند.
سید جواد اشکذری افزود: گروه های نمایشی شهر مشهد ظرفیت اجرای 20 تئاتر در روز را دارند اما به دلیل کمبود سالن، آثار آنها پنج تا 6 ماه در انتظار اجرا به سر می برد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.