حمید معیریان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات کشتی گیران 11 شهرستان از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان در حضور بیش از 2 هزار تماشاگر با هم رقابت کردند.
وی اظهار کرد: در این مسابقات کشتی گیران در وزن‌ های60،70، 80 و 90 و به اضافه 90 کیلو گرم با یکدیگر به رقابت پرداختند که در وزن 60 کیلو گرم علی شاکری از درگز، هادی گلستانی و سید قاسم عطائی از فریمان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
وی گفت: در وزن 70 کیلو گرم محمد آبرومند از چناران، علی رنگامی از داورزن و امیر آبیاری از شهرستان گرمه صاحب مقام های اول تا سوم شدند.
معیریان افزود: در وزن 80 کیلو گرم این مسابقات، طاهر شعبانی از درگز، رسول زارع پور از داورزن و رضا ارغیانی از سبزوار و در وزن 90 کیلو گرم حسام رزم آرا از داورزن، جلال نیکوفر از چناران و عبدالله رزم آرا از داورزن به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
وی اظهار کرد: محمد تیموری از فریمان، علی اکبر امیری و علی اکبر محمودی از شهرستان نیشابور نیز به ترتیب نفرات اول تا سوم وزن به اضافه 96 کیلو گرم شدند.
وی گفت: به نفرات اول هر وزن 6 میلیون ریال، به نفرات دوم، پنج میلیون ریال و به نفرات سوم نیز چهار میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.
کشتی سنتی باچوخه از ورزش های پر طرفدار در استان های خراسان است که به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار ملی ناملموس کشور ثبت شده است.
چوخه واژه ای کردی و نام لباسی است که کشتی گیران این رشته به تن می کنند که از شنل کوتاهی که کشتی گیران آن را با شال سفید رنگ محکم می کنند تشکیل شده و از آنجا که این کشتی از قدیم بین عشایر کرد شمال خراسان مرسوم بوده به نام کشتی باچوخه معروف شده است.
داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.