حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: باید ویژگی ها و دستاوردهای نظام اسلامی برای نسل امروز و آینده انقلاب اسلامی بازگو، تبیین و نهادینه شود تا نسل آینده بهتر و موثر تر در مسیر آرمان ها و ارزشهای نظام گام بردارند.
به گفته وی در آستانه چهلمین بهار رای به جمهوری اسلامی قرارگرفتیم و این نظام با شاخصه های مهم مردم سالاری دینی، خودباوری و ولایت فقیه همچنان در صحنه های مختلف بین المللی و منطقه ای با اقتدار حضور دارد.
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی تصریح کرد: امت اسلامی بر اساس ارزش های والای دینی و الهی سرنوشت خود را تعیین می کنند و تنها به سیاستمداران اکتفا نمی کنند و بلکه با حضور خود در صحنه های مختلف در کشور اثر بخش هستند.
خطیب جمعه تربت حیدریه با بیان اینکه در این چهل سال گذشته هر دوسال یکبار انتخابات برگزار شده، افزود: مردم در این انتخابات با رای دادن به افراد مورد پسند با هر گرایش و سلیقه سیاسی سرنوشت خود را رقم می زنند و این بیانگر دموکراسی و مردم سالاری دینی در کشور است.
عصمتی، تعمیق بخشیدن به حضور مردم در صحنه های مختلف و سرنوشت ساز را از دیگر برکات نظام جمهوری اسلامی ایران یاد و تصریح کرد: در هر صحنه ای که مردم احساس کردند نیاز است حضور داشته باشند پا در صحنه گذاشته و دشمن را نیز ناامید کردند.
وی استقلال و آزادی را از دیگر نعمات نظام اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: در این کشور همه افراد و گروه ها با هر تفکر و سلیقه تا زمانی که علیه نظام و انقلاب توطئه ای نکند آزادند و می تواند افکار و اندیشه های خود را بیان کنند.
به گفته وی استقلال سیاسی، اجتماعی، نظامی بر کشور حکفرماست و انشاالله خودکفایی اقتصادی نیز در کشور حکمفرما خواهدشد.
1744



انتهای پیام/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.