به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان، پنجشنبه در حاشیه آیین آغاز جشن ملی نوروزگاه در آرامگاه فردوسی در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه گردشگری خارجی و توسعه آن عوامل داخلی و خارجی فراوانی نقش دارند و هم اکنون تلاش داریم تا بتوانیم در حوزه معرفی اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: متاسفانه هم اکنون در حوزه خارجی و عرصه بین المللی هیچ گونه تبلیغات و معرفی در خصوص ظرفیت های گردشگری ایران نداریم و این مهمترین ضعف و اساسی ترین معضل این بخش است.
وی با اشاره به حضور کمرنگ در نمایشگاه ها، غیبت در عرصه رسانه ها و ضعف تبلیغات خارجی از جاذبه های ایران، افزود: باید ضمن رفع این نواقص، نسبت به ارتقای کیفیت ارائه خدمات در داخل نیز اقدام کرد زیرا با وجود وضعیت فعلی در این بخش ها، افزایش شمار گردشگران خارجی انتظار درستی نیست.
مونسان با اشاره به گران بودن بسته های گردشگری ایران برای خارجی ها، افزود: تورهای خارجی به ایران بالای 2 هزار دلار است حال آنکه قیمت تورهای مربوط به کشورهای دیگر 700 تا 800 دلار است که باید برای ساماندهی و مدیریت این بخش نیز برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر حل و رفع مشکلات مطرح شده باید در زمینه حل مشکلات بانکی برای گردشگران خارجی تدبیری اندیشیده شود تا آنان بتوانند از کارت های اعتباری خود در کشور استفاده کنند.
جشن ملی نوروزگاه، امروز با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون حقوقی وزیر امور خارجه، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استان در مجموعه تاریخی فرهنگی توس آغاز شد.
برگزاری موسیقی محلی و مقامی، معرفی آداب و رسوم و سنن نوروزی همراه با مردم‌شناسی، جشنواره غذاهای سنتی، پوشاک محلی و بازی‌های آیینی و بومی است با هدف آشنایی و معرفی آن به مردم، از برنامه های این جشن عنوان شده است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.