به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان، پنجشنبه در آیین آغاز جشن ملی نوروزگاه در آرامگاه فردوسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت دوازدهم موضوع گردشگری را جزو برنامه های ویژه خود می داند و با توجه به اهمیت صنعت گردشگری در جهان امروز و رتبه سوم آن در اقتصاد دنیا، توسعه صنعت گردشگری از اولویت های مهم کشور است.
وی بیان کرد: میزان ورود گردشگر به کشور حدود پنج میلیون نفر در سال است که به هیچ وجه در شان کشور و متناسب با ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و جاذبه های کم نظیر ایران نیست.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها با کمترین جاذبه و قدمت تاریخی، سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر دارند، افزود: باید با توجه به داشته ها و ظرفیت های بالای تاریخی کشور برای جذب گردشگر بیشتر تلاش کنیم.
مونسان تاکید کرد: در این راستا با توجه به اولویت بخش گردشگری به دستور رئیس جمهوری در سال جاری ایجاد 173 هزار شغل جدید در این حوزه به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپرده شده است.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد درآمد و رشد اقتصادی، موجب توسعه فرهنگی و معرفی فرهنگ ایران به جهان می شود، افزود: این صنعت در حوزه دیپلماسی نیز اهمیت بسزایی دارد و موجب نزدیک شدن ملت ها به یکدیگر می شود.
وی بیان کرد: سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری 2.5 برابر دیگر حوزه ها است که نشان از اهمیت این صنعت در دنیای امروز دارد.
مونسان تاکید کرد: کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند با توجه به ایجاد تحول در همه بخش های اقتصادی تنها 2 حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری در این روند تحولی، رشد بالایی را تجربه خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه همکاری با شهرداری ها یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران کل میراث فرهنگی در استانها است، افزود: بخش مهمی از گردشگری مربوط به فعالیت های شهری و موضوع فعالیت شهرداری ها است که افزایش همکاری با شهرداری ها را از اهمیت فراوانی برخوردار می کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: حوزه گردشگری حوزه ای فرابخشی است و یک سازمان به تنهایی متولی آن نیست و همکاری میان بخش ها و دستگاه های مختلف در این بخش لازم و ضروری است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.