به گزارش ایرنا، مدیر پایگاه میراث فرهنگی توس در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح باغ مشاهیر و مفاخر توس در سه مرحله و در مدت یک سال به صورت کامل با همکاری و مشارکت شهرداری مشهد اجرایی می شود.
احسان زهره وندی با بیان اینکه در مرحله نخست بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی به مساحت 6 هکتار امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کلید خورده است، افزود: در این بخش آماده سازی فضای سبز و ایجاد مبلمان لازم در محدوده جلوخان آرامگاه اجرا می شود و مراحل بعدی شامل آماده سازی سردیس ها و تندیس ها و در نهایت اجرای کامل باغ مشاهیر و مفاخر توس است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 450 نفر از مشاهیر، دانشمندان و مفاخر علمی و ادبی و فرهنگی ایران زاده توس هستند، افزود: 20 نفر آنان شخصیت های فراملی هستند که از آن جمله می توان به امام محمد غزالی، خواجه نصیرالدین توسی، دقیقی توسی و غیره اشاره کرد.
وی بیان کرد: در قالب طرح باغ مشاهیر کلیه 450 تن مشاهیر توس با نصب سردیس و تندیس و نیز توضیحات در قالب نصب تابلو به علاقه مندان و گردشگران معرفی می شوند.
زهره وندی اظهار کرد: برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای اجرای باغ مشاهیر 60 میلیارد ریال است که خوشبختانه شهرداری مشهد در این زمینه قول مشارکت و همکاری داده است.
وی گفت: پیش بینی می شود ظرف مدت یکسال اجرای باغ مشاهیر به صورت کامل به انجام برسد.
شهر تاریخی توس با محوطه 360 هکتاری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
استان خراسان رضوی هم اکنون 1540 اثر، بنا، محوطه و تپه تاریخی و میراث معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.