زمان آغاز مراسم ساعت 15 اعلام شده بود با این حال صفهای طولانی و مارپیچ به طول تقریبی یک کیلومتر از جوانان، زنان و مردان علاقه مند به حضور در مراسم، حاکی از شور و نشاط امت برای تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت بود.
پیش از آغاز مراسم جمعیت با شعارهایی چون 'این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده و ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده' مراتب ارادت خود به رهبری ابراز می داشتند.
حضور رهبر فرزانه انقلاب در رواق حضرت امام خمینی (ره) با شور و هیجان وصف ناپذیر جوانان همراه شده بود به گونه ای که تا لحظاتی پس از آغاز سخنرانی، سروصدای جمعیت، شنیدن صدای رهبری از بلندگوها را تحت الشعاع قرار داده بود.
زمانی که رهبر انقلاب در بخشی از سخنانشان با تاکید بر تعصب نسبت به کالای ایرانی، به تعصب برخی از جوانان فوتبال دوست به رنگهای سرخ و آبی و یا علاقه به تیم 'رئال' اشاره کردند، این مطلب موجب شعف زایدالوصف جمعیت، بویژه جوانان و نوجوانان شد و فریاد تکبیر آنان را در پی داشت.
رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از بیاناتشان به شیطنت دشمنان و تبلیغات سوء آنان نسبت به فعالیتهای جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرده و آنان را 'فضول های منطقه' خواندند، مجددا تکبیر جمعیت برخاست.
این سخن حضرت آیت الله خامنه ای در انتهای سخنانشان که به پختگی نسل سوم انقلاب اشاره کرده و گفتند این پختگی اگر از نسل اول بیشتر نباشد، کمتر هم نیست' با تکبیر بلند مردم همراه شد.
استقبال و ازدحام زیاد جمعیت و شور و نشاطی که بر مراسم حاکم بود، بعضا موجب زمین خوردن برخی افراد و یا زیر دست و پا ماندن آنان شد که به سبب حضور امدادگران هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی مشکل خاصی بروز نکرد.
براساس اظهار مسئول تیم پزشکی مستقر در رواق امام خمینی(ره) حدود 30 نفر به مرکز امدادی مستقر در رواق مراجعه کرده و یا منتقل شدند که تنها سه نفر آنان برای دریافت خدمات درمانی بیشتر به مراکز درمانی بیرون رواق انتقال داده شدند.
5132/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.