سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود سه میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۷۴ نفر به استان از روز ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی فروزان با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۲۷۹ هزار و ۳۶۵ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، ۱.۸ درصد رشد داشته است.  

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۰۲ هزار و ۹۵ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۴.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه ها به استان وارد شده اند را  نیز ۶۶ هزار و ۵۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۹.۱ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه به استان وارد شده اند هم سه میلیون و  ۱۷ هزار و ۶۰۰  نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۶.۹ درصدی مواجه بوده است.

 سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: در تاریخ ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه دو میلیون و ۹۸ هزار و ۴۶۲  نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، ۴.۹ درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۲۱۸ هزار و ۹۱۹ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به  مشهد مقدس وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، دو درصد کاهش داشته است.  

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۰۲ هزار و ۹۵ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده اند که با رشد ۴.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده اند را  نیز ۶۶ هزار و ۲۴۰ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۹.۲ درصد کاهش داشته است.  

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه به مشهد مقدس وارد شده اند هم یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۲۸۰ نفر می باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد پنج درصدی مواجه بوده است.

گفتنی است؛ متوسط ورود روزانه زائر و گردشگر به استان ۶۳۹ هزار و ۱۱۵ نفر و این آمار برای مشهد مقدس ۴۱۹ هزار و ۶۹۲ نفر می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.