علی باخرد، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مرحله 32 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی در بخش های خدماتی، عرضه اقلام تنظیم بازار، کیف و کفش، نانوایی ها و مواد غذایی به عمل آمد.
وی اظهار کرد: 250 گروه بازرسی متشکل از نهادهای نظارتی مختلف از جمله اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، دامپزشکی و مرکز بهداشت، کار بازرسی از سطح بازار و واحدهای مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی را برعهده داشتند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: عمده بازرسی ها از سطح واحدهای توزیع کننده شیرینی، مواد پروتئینی، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، آرد و نان و میوه بوده است.
باخرد اظهار کرد: در مرحله نخست طرح نظارتی ویژه عید نوروز 97، بیشترین تخلفات مربوط به حوزه آرد و نان، پوشاک، آجیل و خشکبار بود.
وی بیان کرد: در حوزه خدمات بیشترین بازرسی ها از غذاخوری ها و فست فودها، چایخانه ها و سفره خانه ها، خدمات مواد غذایی، خدمات قالی شویی و خشک شویی، توقفگاه های عمومی انجام گرفت که بیشترین تخلف نیز مربوط به رستوران ها، فست فودها و سفره خانه ها بود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست طرح نظارتی ویژه عید نوروز 97، برگشت پول به شاکیان در اولویت کاری قرار داشت و به شکایات تلفنی شهروندان در مدت 24 ساعت رسیدگی و پاسخ آن ظرف 72 ساعت به آنان اعلام شد.
باخرد اظهار کرد: در این طرح بابت تخلف واحدهای صنفی و شکایات دریافتی، 2 میلیارد ریال به شاکیان برگشت داده شده و بابت شکایات افراد، 70 پرونده تنظیم شده است.
وی اظهار کرد: از موضوعات دیگر در این مدت، نظارت بر سردخانه های نگهداری میوه طرح تنظیم بازار، شبکه های توزیع کالای اساسی شامل برنج و گوشت قرمز بود که در اولویت بازرسی قرار گرفته بود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مرحله دوم طرح نظارتی نوروز 97 از اول فروردین آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه ادامه می یابد.
به گزارش ایرنا، به ازای هر 29 مصرف کننده در خراسان رضوی یک واحد صنفی وجود دارد. جمعیت صنوف خراسان رضوی 9 درصد جمعیت صنوف کشور و سهم صنوف تولیدی استان از بازار کشور 22 درصد است.
165 هزار و 807 واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش های تولیدی، توزیعی، خدماتی و فنی خراسان رضوی فعالیت می کنند.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.