وحید مبین مقدم، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز بهره برداری آزمایشی از ایستگاه های سعدی و شریعتی در مسیر خط دوم قطارشهری مشهد آغاز شده است.
وی با بیان اینکه ایستگاه شریعتی محل اتصال خطوط 1 و 2 قطارشهری مشهد است، گفت: بخش اول خط دوم قطارشهری از طبرسی تا میدان شریعتی هر روز به جز روزهای تعطیل تا پایان ایام نوروز از ساعت 6 تا 15با سرفاصله زمانی 15 دقیقه به شهروندان خدمت رسانی خواهد کرد.
مبین مقدم با بیان اینکه سرویس دهی در این خط در روزهای عادی تا ساعت 13 انجام می شود، افزود: در روز 29 اسفند سرویس دهی این خط از ساعت 6 الی 23 و در روز اول فرودین ماه نیز به منظور سهولت دسترسی زائران و مجاوران به مراسم سخنرانی مقام معظم رهبری این خط از ساعت 6 تا 18 فعال می شود.
وی با بیان اینکه سرویس دهی خط یکم قطارشهری نیز در روزهای عادی از ساعت 6 تا 22 انجام می شود ، ادامه داد: در روزهای 28 و 29 اسفندماه سرویس دهی این خط تا ساعت 23 ادامه دارد و اول فروردین ماه نیز سرویس دهی از ساعت 7 تا 22 انجام خواهد شد.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند. مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد که از امروز 28 اسفند ماه با بهره برداری از ایستگاه های سعدی و شریعتی اتصال مسیر خطوط 1و 2 در میدان شریعتی برقرار شد.
روزانه حدود 160 هزار مسافر توسط قطارشهری مشهد جابه جا می شوند.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.