به گزارش ایرنا محمدحسین جعفری، یکشنبه در آیین آغاز به کار فعالیت گشت های مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی افزود: حجم بارندگی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 57.3 میلی متر بوده که پارسال این رقم 121 میلی متر و در دوره آماری 40 ساله 131 میلی متر بوده است.
وی بیان کرد: در مجموع هم اکنون ذخیره آب پشت سدهای استان 464 میلیون متر مکعب است که این رقم در سال گذشته 497 میلیون متر مکعب بوده است.
جعفری ادامه داد: در مجموع حدود 24 درصد از ظرفیت سدهای استان آب دارد که بیشترین میزان آن مربوط به سد دوستی با آبگیری 21 درصد حجم این سد است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان ذخیره آب در سد دوستی 247 میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 474 میلیون متر مکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طول رودخانه های استان 12هزار و 551 کیلومتر است که در سال 95 حدود 730 هکتار از بستر رودخانه ها و امسال نیز 260 هکتار آزادسازی و رفع تصرف شده است.
جعفری ادامه داد: همچنین در سال جاری 42 فقره سند دولتی برای اراضی بستر رودخانه ها به مساحت یکهزار و 307 هکتار صادر شده و یکهزار هکتار نیز در مرحله صدور سند است.
معاون امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: امسال بیش از 3500 مورد تغییر کاربری در سطح 950 هکتار از اراضی کشاورزی استان شناسایی و از آن جلوگیری شد.
سعادت علی نیا افزود: طبق مصوبه امسال شورای حفظ حقوق بیت المال برای تشدید گشت زنی و جلوگیری از تصرف اراضی استان در ایام نوروز 228 خودرو گشتی توسط جهاد کشاورزی استان فعال شده و 60گشت نیز به صورت ویژه در مشهد و طرقبه و شاندیز فعال شده است.
وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته چهار هزار و 765 مورد برخورد با متخلفان مرتبط با تغییر اراضی کشاورزی در استان ثبت شده، تاکید کرد: جلوگیری از زمین خواری و تغییر اراضی کشاورزی با جدیت پیگیری می شود.
فعالیت نوروزی گروه های گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال روز یکشنبه توسط یگان های منابع طبیعی، اوقاف، آستان قدس رضوی، محیط زیست، میراث فرهنگی، شهرداری مشهد و امور اراضی جهاد کشاورزی خراسان رضوی آغاز شد که تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.