به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، محمد شکرچی زاده در نشست شورای راهبردی دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مشهد افزود: گسل های خطرپذیر باید زیر نظر باشند و تجهیز خراسان رضوی، بویژه مشهد به اقلامی از جمله شتاب نگار و لرزه نگار و نیز تعیین محل رصدخانه ای به منظور کمک گرفتن از مکان های مختلف برای کنترل وضعیت زلزله، اهمیت زیادی دارد.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش در خصوص مواجهه با زلزله و کنترل آن، اظهار امیدواری کرد که در سال آینده همزمان با توسعه شبکه شتاب نگار و نصب چند دستگاه شتاب نگار در مشهد، اتفاقات خوبی در این عرصه بیفتد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز با تاکید بر توسعه فعالیت های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق کشور، گفت: این مرکز که از نیروهای بسیار توانمند و آگاه برخوردار است در حوزه هایی با بخش آموزش این سازمان گره خورده و با آن همکاری دارد.
حسین کامران دیسفانی افزود: در بخش آموزش، حوزه های زیادی مغفول مانده که از آن جمله بحثهای مربوط به فناوری های نوین است.
وی گفت: مباحث مربوط به انرژی، آتش و ساختمان سبز به رشته خاصی در حوزه نظام مهندسی برنمی گردد ، عمدتا چندرشته ای است که همپوشانی دارند لذا از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق درخواست می شود که به این رشته ها سمت و سوی آموزشی بدهد.
کامران دیسفانی اظهار کرد: در بحث آموزشی در مباحث یاد شده باید تمرکز بیشتری داشت زیرا افزایش آموزش در این بخش بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
وی با تاکید بر گسترش فعالیت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق گفت: باید یک ساختمان مشخص به مرکز تحقیقات اختصاص یابد تا فعالیت های بیشتری را پوشش دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: بسیاری از مهندسان هنوز از فناوری های نوین اطلاعی ندارند و اطلاعات آنان در این بخش تنها در حد همایش است لذا مکانی که همه فناوری های نوین مربوط به ساختمان در آن قابل تعریف باشد، در درازمدت می تواند موثر و پیوند خوبی با جامعه مهندسان داشته باشد.
کامران اظهار کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منطقه شمال شرق با همکاری بخش آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی می تواند در سطح جامعه بین جامعه مهندسان و تولیدکنندگان با برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی ارتباط موثری ایجاد کرده و باعث شناساندن آن شود.
وی بیان کرد: بخش خصوصی هم تمایل زیادی دارد که با مرکز تحقیقات همکاری کند و اگر مجوز لازم به آن داده شود، از این همکاری استقبال می کند.
سرعت بخشیدن به تدقیق حریم گسل شهر مشهد، توسعه شبکه شتاب نگاری با رویکرد راه اندازی و استقرار سامانه پاسخ سریع زلزله، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مورد نیاز جامعه مهندسی استان بویژه مباحث میان قاب ها، ارتقای فناوری بتن و مصالح ساختمانی، معرفی و ترویج فناوری های نوین ساختمانی بویژه شبکه های سبک و سریع الاحداث و بازخوانی مجدد طرح ایمنی راه ها با رویکرد کاهش تلفات جاده ای استان به عنوان نقشه راه فعالیت های سال ١٣٩٧ دفتر منطقه ای شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی محورهایی بود که در نشست امروز تدوین و مورد تاکید حاضران قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، 100 گسل لرزه زا در خراسان ‌رضوی وجود دارد که از این تعداد، 21 گسل بسیار مهم است و بنا به گفته مسئولان 65 درصد پهنه این استان در معرض خطر نسبی و بسیار بالایی به لحاظ لرزه خیزی قرار دارد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.