حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: بدون سرمایه اجتماعی دیگر سرمایه های جامعه محفوظ نمی ماند.
وی اظهار کرد: ارزشهای مشترک، اعتماد مردم و مسئولان به یکدیگر و مشارکت، رکن های اصلی استحکام سرمایه اجتماعی هستند که در نظام جمهوری اسلامی ایران پابرجاست.
وی گفت: تقدیم ٢٣٠ هزار شهید به انقلاب اسلامی و برای دفاع از کشور و وجود بیش از سه میلیون خانواده شهید و ایثارگر، سند افتخار ملت ایران و پایدارترین سرمایه اجتماعی است.
حجت الاسلام کاویانی راد با تاکید بر حفظ این سرمایه اجتماعی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: بیش از ٩ میلیون سند مکتوب از شهدا در اختیار است که در تمام آنها سه عنصر انسجام و وحدت، ولایت مداری و نماز مورد توجه است.
وی اظهار کرد: شهادت فی نفسه هدف نیست بلکه حفظ مجاهدت و فرهنگ ایثار و شهادت مورد نظر است.
وی گفت: رفع فساد اقتصادی و آسیبهای اجتماعی نیز روحیه مجاهدت و ایثارگری نیاز دارد.
حجت الاسلام کاویانی راد ادامه داد: تحریم، شیطنت دشمنان، بیکاری و معضلات اقتصادی و اجتماعی از مشکلاتی است که جامعه با آنها مواجه است و مسئولان برای رفع آنها تلاش می کنند اما صبر در مقابل این مشکلات هزینه ای است که مردم برای حفظ عزت خود پرداخت می کنند تا نسل بعدی انقلاب، این مشکلات را نداشته باشند.
وی با تاکید بر تکریم خانواده شهدا افزود: فرهنگ شهادت برخاسته از بستر مردم است و حفظ آن نیز مسئولیت همگانی است و همه مردم در هر جایگاهی باید این امانت را حفظ کنند.
٧٥٠٥/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.