به گزارش ایرنا، غلامحسین شافعی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در مشهد افزود: با توجه به موضع گیری ترامپ در قبال برجام، آنچه به بخش خصوصی توصیه و محول شد، حضور فعال و بیش از گذشته در مجامع جهانی بود که در این زمینه تلاش های فراوان انجام شد.
وی اظهار کرد: بخش خصوصی ایران سال گذشته موفق شد در انتخابات مجمع فدراسیون های اتاق های بازرگانی جهان، عضویت خود را تثبیت کند و در اجلاسی که این مجمع در استرالیا داشت، پیشنهاد شد اجلاس بعدی مجمع در ایران برگزار شود.
وی گفت: برای بررسی این پیشنهاد، هفته گذشته دبیر کل مجمع جهانی اتاق های بازرگانی به ایران سفر کرد و تعجب خود را نسبت به آنچه در ایران دیده بود با آنچه در باره این کشور شنیده بود ابراز کرد.
شافعی افزود: دبیر کل مجمع جهانی اتاق های بازرگانی به خاطر امنیت حاکم بر ایران و شور و هیجانی که در این کشور وجود دارد، ایران را آماده برگزاری اجلاس مجمع اتاق های بازرگانی جهان تشخیص داد.
وی اظهار کرد: همچنین مجمع عمومی و هیات اجرایی اتاق های اکو هفته گذشته در ایران برگزار شد و از 10 کشور عضو مجمع، 9 کشور در ایران حضور یافتند.
وی گفت: براساس توصیه دولت، اتاق های بازرگانی جاده ابریشم با حضور 67 کشور تشکیل شد و اتاق بازرگانی ایران در انتخابات اتاق های بازرگانی جاده ابریشم نایب رئیسی آن را به دست آورد.
شافعی افزود: نخستین نشست اتاق های بازرگانی جاده ابریشم نیز با حضور 60 کشور سه ماه دیگر در ایران برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: تلاش شده است روسای اتاق های بازرگانی جاده ابریشم سفری به مشهد داشته باشند که امید است شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان خراسان رضوی تهمیدات لازم را برای استقبال مناسب از آنان فراهم کند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.