علیرضا مسلم روز پنجشنبه در مراسم 'درختکاری به یاد فرشتگان ماندگار اهداکننده عضو' در سبزوار افزود: واحد پیوند اعضا سال 1385 در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شکل گرفت و تاکنون اعضای بدن 85 بیمار مرگ مغزی در این شهرستان به 312 بیمار نیازمند اهدا و به آنها جان دوباره بخشیده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز اعضای بدن 10بیمار مرگ مغزی در سبزوار اهدا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد بیشتر شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سالانه بطور میانگین حدود هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند. مهمترین علت آن تصادفات و سقوط است که از این تعداد 50 درصد قابلیت اهدای عضو را دارند. از 50 درصدی که شرایط اهدای عضو را دارند تنها 20 درصد اهدا عضو می شوند. این در حالی ست که روزانه 10 نفر در کشور بر اثر نبود عضو فوت می شوند.
وی افزود: درختکاری به یاد اهداکننده عضو، حرکتی نمادین است تا با فرهنگسازی و افزایش اهدا کنندگان جان افرادی که در نوبت پیوند اعضا هستند نجات یابد.
او ادامه داد: کسانی که تمایل دارند به خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو بپیوندند می توانند به دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یا سایت این دانشگاه مراجعه کنند.
هم اکنون 37 مرکز بهداشتی و درمانی، 193 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.