مسعود رنجبر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار کرد: سهمیه اشتغال این شهرستان در سال جاری 840نفر بود که با تحقق 103 درصدی تاکنون برای 867 نفر با پرداخت وام، ایجاد شغل شده است.
به گفته وی یکی از مشکلات اساسی کشور اشتغال است و دولت تلاش دارد باتوجه به امکانات داخلی این مشکل را برطرف کند، در شهرستان مه ولات باوجود تنگناهای موجود، سهمیه ایجاد اشتغال توسط کارگروه اشتغال استان درسال جاری 840 نفر تعیین شده بود.
رنجبر تصریح کرد: تاکنون 867 نفر ایجاد اشتغال شده است که این رقم بالاتر از برنامه ریزی صورت گرفته است و درصد تحقق بیش از 103 درصد برنامه ریزی اولیه است و بر همین اساس مه ولات در بحث اشتغال جایگاه دوم استان را کسب کرد.
وی گفت: آمارهای ارائه شده بر اساس گزارش مرکز آمار ایران و مستند است و همچنین سامانه رصد که شهروندان در آن ثبت نام کرده اند و نمی شود آمارسازی کرد اما عده ای بعد از صحبت های ما بر اساس اطلاعات ناقص تحلیل می نویسند و به اصطلاح آمار را نقد می کنند، تحلیل هایی که هیچ گونه مستنداتی ندارد.
نماینده عالی دولت باانتقاد از این فعالان رسانه ای گفت: اگر می گوییم نرخ اشتغال چه میزان است؛ نرخ بیکاری و جمعیت فعال شهرستان فلان مقدار است بر اساس آماررسمی کشور است وآمار اشتغالی که اعلام کردم بر اساس ثبت نام خود آقایان وخانم های این شهرستان برای دریافت وام اشتغالزایی است که تسهیلات هم دریافت کرده اند، خروجی وام های پرداخت شده توسط بانک ها به شهروندان هم مشخص است.
نماینده عالی دولت در مه ولات بااشاره به اینکه درکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و پیگیری ظرفیت های اشتغال در شهرستان می توان موجبات تقویت ورشد اشتغال پایدار را در شهرستان فراهم کرد افزود: ایجاد شغل پایدار می بایست هم معیشت افراد را تامین نماید و هم از نوآوری و ابتکار متناسب با نیازهای جامعه برخوردار باشد.
مسعود رنجبر اظهار امیدواری کرد: سال آینده این روند با بررسی های مشکلات و چالش های موجود امسال و بر طرف کردن آنها این روند حتی بهتر از سال 96 ادامه داشته باشد.
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.