معاون فرهنگی و پرورش وزارت آموزش و پرورش در این همایش گفت: برگزاری یادواره و همایشهای مختلف با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، تمسک و ترویج سیره شهدا نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل ترفندهای دشمنان بیمه می کند.
علیرضا کاظمی افزود: امروز فرهنگ ایثار و شهادت به یک قدرت بازدارنده نظام جمهوری اسلامی در زمینه های نظامی، سیاسی و اقتصادی تبدیل شده و مقام معظم رهبری با تمسک به این فرهنگ مقتدرانه در برابر دشمنان ایستادگی می کنند.
وی ادامه داد: شهیدان در زندگی مادی و معنوی ما اثربخش هستند لذا هر اندازه از مسیر اهداف شهدا و خانواده های معظم آنان فاصله بگیریم از راه سعادت دور شده ایم. باید برای دفاع از آرمانهای امام راحل و شهیدان فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج شود و تنها راه تربیت جوانان انقلابی و متدین ترویج همین فرهنگ در جامعه است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در کنار توجه ویژه به فرهنگ عفاف و حجاب جزو اولویتهای اصلی برنامه های این اداره کل قرار دارد.
قاسم علی خدابنده افزود: معرفی شهدا به عنوان الگوهای عملی و رفتاری نسل جوان در تعمیق ارزشهای اسلامی در جامعه بسیار موثر است.
دبیر همایش علمی و پژوهشی و یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز گناباد هم گفت: از مجموع 266 مقاله ارسالی از سطح کشور به دبیرخانه همایش 18 مقاله برتر شناخته و از مولفان و تدوین کنندگان آنها قدردانی شد.
حسین دائمی مهمترین موضوعهای این مقالات پژوهشی را فرهنگ ایثار و شهادت و نقش شهدای فرهنگی و دانش آموز گناباد در دوران دفاع مقدس ذکر کرد. همزمان با این همایش کتاب زندگینامه شهدای فرهنگی و دانش آموز گناباد نیز چاپ و منتشر شد.
از مجموع 375 شهید شهرستان گناباد 66 شهید را شهدای فرهنگی و دانش آموز تشکیل می دهند. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.