به گزارش ایرنا، محمد حسن زاده دوشنبه شب در گردهمایی کانون های فرهنگی هنری مسجدهای شهرستان های تربت حیدریه، زاوه، مه ولات، خواف و رشتخوار افزود: اهمیت این موضوع بیشتر بواسطه کارکرد مساجد در طول تاریخ ایران است زیرا مسجد از دیرباز علاوه بر محلی برای عبادت، مکانی برای تبادل فکر و اندیشه بوده و هست.
وی با بیان اینکه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با عشق و علاقه کار می کنند گفت: با این حال پیشنهاد من آن است که برای سال آینده برپایی دو جشنواره سرود و دل نوشته ها را در دستور کار خود قرار بدهید.
مسوول دبیرخانه کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان تربت حیدریه نیز گفت: امروز شبکه عظیم کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یکی از وسیع ‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی به شمار می‌ رود که مامن و میعادگاه حضور جوانان در فعالیت‌ های فرهنگی، هنری و مذهبی است.
حسین طاهری افزود: یکی از اهداف بلند تأسیس این کانون ‌ها مبارزه و مقابله با تهدیدات فرهنگی، دینی و تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌ ها و باورهای جامعه و به ‌ویژه نسل جوان بوده است که تاکنون نیز بعد از 25 سال از تأسیس این مراکز فرهنگی، وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده اند.
وی همچنین گفت: اکنون 124 کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و شهری این شهرستان فعالیت دارند که از میزان بیش از 70 درصد در مساجد مناطق روستایی پذیرای جوانان هستند.
ستاد کانون ‌های مساجد کشور بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 راه‌اندازی شده است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.