علی غفوری مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگروه استانی نظارتی گندم، آرد و نان در خصوص تنظیم بازار شب عید، به ویژه در مشهد برای این نوع ماده غذایی تصمیماتی اتخاذ کرده و مشکلی در تامین آرد و عرضه نان به وجود نمی آید.
وی اظهار کرد: بر این اساس علاوه بر تمام نانوایی های اطراف حرم مطهر رضوی، نانوایی های مستقر در خیابان های اصلی شهر، ورودی اصلی شهر و شهرستان های مسیر مشهد، از چند روز مانده به نوروز تا پایان تعطیلات به صورت فوق العاده و در نوبت کاری اضافه، فعال خواهند بود.
وی ادامه داد: 400 تن سهمیه فوق العاده آرد برای ایام نوروز 97 در نظر گرفته شده که در اختیار نانواییهایی که به صورت فوق العاده کار می کنند، قرار می گیرد تا مشکلی برای تامین نان زائران در مشهد ایجاد نشود.
غفوری مقدم با اشاره به وجود 26 کارخانه آرد در خراسان رضوی گفت: به کارخانجات آرد خراسان رضوی نیز ابلاغ شده حتی در ایام تعطیل آرد لازم را در اختیار نانوایی ها قرار دهند و این امکان نیز فراهم شده که نانوایی ها سهمیه آرد نوروزشان را پیش خرید کنند.
وی در مورد طرح ساماندهی نانوایی های غیرمجاز آزادپز مشهد نیز گفت: 2 هزار و 250 نانوایی آزادپز و یارانه ای در مشهد فعالیت می کنند که از ابتدای امسال 540 نانوایی در قالب صدور پروانه کسب جدید یا تمدید پروانه کسب ساماندهی شدند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طبق طرحی که پارسال مبنی بر آزادپز کردن 20 درصد نانوایی های یارانه ای استان از سوی دولت ابلاغ شد، تاکنون 23 درصد واحدهای نانوایی خراسان رضوی آزادپز شده اند.
به گزارش ایرنا ظرفیت تولید گندم در خراسان رضوی 700 هزار تن در سال است که بسته به شرایط اقلیمی، میزان و پراکنش بارندگی ممکن است این میزان دچار افزایش یا کاهش شود.
پنج هزار واحد نانوایی یارانه ای و آزادپز در استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.