به گزارش ایرنا افشین تحفه گر، دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح 18 سالن جدید در سال 96، اکنون شمار سالن های سینمای استان به 44 باب و ظرفیت آن به مجموعا 9 هزار و 622 صندلی افزایش یافت که در مقایسه با پارسال 35 درصد رشد داشته است.
وی گفت: از 18 سالن جدید 15 سالن در مشهد به بهره برداری رسید و سالن های سینما در این شهر با رشدی 79 درصدی به 34 سالن رسید.
تحفه گر یادآور شد: مهمترین طرح های سینمایی افتتاح شده در مشهد در قالب پردیس های سینمایی اطلس و گلشن بود که با هدف افزایش زیرساختهای سینما در استان صورت گرفت.
وی با اظهار بی اطلاعی از سرانه صندلی سینما در استان و کشور گفت: برای جبران نبود سینما در برخی از شهرستان های استان اقدام به تجهیز و آماده سازی سالنهای فرهنگی و هنری برای استفاده به عنوان سینما شده و در مناطقی که این امکان وجود نداشته نیز با استفاده از تجهیزات سینمای سیار امکان نمایش فیلم های روز سینمای کشور فراهم شده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: 9 سینمای سیار برای استان در نظر گرفته شده که هم اکنون سه سینما در شهرستانهای تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار و 2 سینمای سیار در حاشیه شهر مشهد استقرار یافته اند.
تحفه گر افزود: سه سینمای سیار دیگر نیز بزودی در شهرستان های بردسکن، جوین و رشتخوار راه اندازی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح پردیسهای سینمایی در مشهد نشان دهنده رغبت بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه سینما است و ما نیز از ارائه خدمات لازم در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت نقشینه هدایت سازه به عنوان شرکت بهره بردار پردیس سینمایی گلشن نیز در تشریح برنامه های افتتاحیه این پردیس گفت: این مجتمع سینمایی متشکل از چهار سالن سینما با 350 صندلی، کافی شاپ و امکانات پیشرفته نمایش فیلم، چهارشنبه این هفته با حضور چهره های مطرح هنری و سینمایی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.
محمد نادری افزود: انتشار تصاویر 60 نفر از هنرمندان مطرح کشور در پوستر اطلاع رسانی افتتاحیه این پردیس به معنای حضور همه این عزیزان در مراسم مذکور نیست اما تعداد زیادی از هنرمندان مطرح کشور به همراه جمعی از مسئولان محلی و کشوری برای حضور در این مراسم دعوت شده اند.
خراسان رضوی 44 سالن سینما به ظرفیت 9 هزار و 622 صندلی دارد که از این تعداد 34 سالن، به ظرفیت 6 هزار و 604 صندلی در مشهد استقرار دارد.
5132/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.