به گزارش روز یکشنبه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی طبق بررسی نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی از امروز 20 اسفند تقویت سامانه ناپایدار جوی فعال در سطح استان منجر به افزایش حجم بارش‌ به ویژه طی روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه هفته جاری در اغلب مناطق خراسان رضوی می شود.
بر این اساس فعالیت سامانه جوی با نفوذ جریانهای شمالی همراه است و کاهش محسوس دما بین هشت تا 10 درجه سلسیوس نسبت به امروز را در پی خواهد داشت بطوری که پیش‌بینی می‌شود اوایل وقت روزهای سه‌ شنبه و چهارشنبه هفته جاری کمینه دمای هوا در نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی به صفر درجه سلسیوس کاهش یابد.
بر پایه این پیش بینیها بارش‌ به شکل رگبار توام با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ بوده که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها در سطح خراسان رضوی طی روزهای دوشنبه و سه ‌شنبه دور از انتظار نیست.
به گزارش مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی از اواخر وقت روز دوشنبه انتظار می‌رود بارشها در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به شکل باران و برف رخ دهد. با فعالیت این سامانه جوی احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل خراسان رضوی به علت بارش باران برف و باران در جاده های سردسیر، تشکیل مه، کاهش دید و همچنین وزش باد به نسبت شدید وجود دارد.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.