سرهنگ پاسدار علی نیک یاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایطی که جبهه استکبار تمام امکانات و تجهیزات خود را در یک عملیات روانی و جنگ نرم و شبیخون فرهنگی بسیج کرده تا نسل امروز و آینده کشور را از ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی دور و بی تفاوت نگه دارد، اردوهای راهیان نور می تواند بخش مهمی از این توطئه دشمن را خنثی کند.
وی از اردوهای راهیان نور به عنوان یک پاتک فرهنگی در برابر تک دشمن یاد , تصریح کرد : این بدان خاطر است در مدت یک هفته بسیاری از جوانان و کسانی که از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید می کنند، با رشادت ها، ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام نیز بیش از گذشته آشنا می شوند.
نیک یاد همچنین گفت: بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس یک عرصه و فعالیت عملی برای ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و نیز فرهنگ مقاومت است، زیرا رزمندگان دلیر این سرزمین در شرایطی که در گسترده ترین و بی سابقه ترین تحریم ها و بخصوص تحریم نظامی قرار داشتند، توانستند نتیجه ای را رقم بزنند که ابهت پوشالی ابرقدرتهای شرق و غرب را در هم ریخت.
وی با بیان اینکه تشریح عملیات های دوران دفاع مقدس در بسیاری از دانشگاه ها به عنوان یک ساعت درسی به شمار می رود، افزود: آنچه مهم است روحیه مجاهدت جوانان در کنار خودباوری، زهد و معنویت آنان بود که توانست با استمدادهای پرودگار متعال بر دشمن تا بن دندان مسلح فایق آیند.
نیک یاد در ادامه گفت: بر این اساس امسال بیش از 700 نفر توسط 15 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند که نخستین کاروان به تعداد یکصد نفر متشکل از دانشجویان مراکز آموزش عالی هفته گذشته از طریق ناوگان ریلی کشور به استان خوزستان اعزام شدند و تا فردا بازخواهند گشت.
وی افزود: استقبال جوانان تربت حیدریه از کاروان های راهیان نور در تاریخ های 24 اسفند و بخصوص 27 اسفند امسال بیش از گذشته و قرار است 11 دستگاه اتوبوس در تاریخ های فوق به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شوند و البته چهارم فرودین سال آینده نیز بخشی دیگر از کاروان ها اعزام خواهند شد.
نیک یاد گفت: در این اردوی یک هفته ای زائران سرزمین نور از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان خوزستان شامل: طلائیه، هویزه، شلمچه، اروند (منطقه عملیاتی والفجر 8)، خرمشهر و آبادان، معراج الشهدای اهواز، دهلاویه، سوسنگرد، بستان، تنگه چذابه، فکه، منطقه عملیاتی فتح المبین و نیز پادگان دوکوهه اندیمشک بازدید خواهند کرد.
وی افزود: در این سفر معنوی زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در قم، حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم حسنی و حرم مطهر حضرت امام(ره) و بهشت زهرا در تهران، گنجانده شده است.
از سال 77 اعزام کاروانهای راهیان نور در سراسر کشور آغاز شده و همه ساله از تربت حیدریه حدود 800 نفر در ایام نوروز از مناطق عملیاتی جنوب و حدود 400 نفر در ایام تابستان از مناطق عملیاتی غرب بازدید می کنند.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.