به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد خاتمی جمعه شب در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا(ع) افزود: امروز حجاب از فروع دین نیست امروز نماد کل دین است، هر کشوری که بخواهد با اسلام مخالفت کند حجاب را ممنوع می کند و هر کشور که بگوید با اسلام آشتی هستیم می گوید حجاب آزاد است.
وی ادامه داد: در مورد حجاب هم باید کار فرهنگی وهم کار اجرایی انجام دهیم، نیاز است که قانون در مورد حجاب اجرایی شود و هم والدین و مربیان، دختران و بانوان را اقناع کنند که حجاب مصونیت است و محدودیت نیست.
وی با بیان اینکه کسی که منکر اصل حجاب است منکر ضروری دین است و کسی که منکر اصل حجاب است اگر برگردد به انکار دین مرتد است، اظهار کرد: تردید نکنید دشمنان برای زمین زدن انقلاب از عنصر فساد و ترویج فحشا استفاده می کنند.
آیت الله خاتمی گفت: حتی چادر مشکی هم ریشه در زمان پیامبر دارد، ام سلمه می گوید وقتی آیه حجاب نازل شد همه چادر مشکی پوشیدیم و مانند کلاغ سیاه شدیم. بنابراین چادر ریشه دینی دارد و چادر مشکی هم ریشه دینی دارد.
وی افزود: ریشه حجاب در جامعه ما قرآن است، بیش از 10 آیه قرآن سخن از حجاب دارد، ریشه حجاب فاطمه(س) است که پیش نابینا هم حجاب می گیرد.
وی ادامه داد: بعضی دختران دانشجو در یک کلاس که بیشتر آن بدحجاب هستند چادر خود را کنار می گذارند و می گویند خجالت می کشیم در حالی که بدحجاب و شل حجاب باید خجالت بکشد و محجبه ها باید به حجاب اسلامی خود ببالند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه از جلوه های کم رنگ شدن دین در جامعه جلوه بدحجابی و شل حجابی است افزود: ربیشه بی حجابی در کشور 2 نفر هستند، قره العین بهایی زنی که به علی محمد باب گروید و با عریانی برای او مرید جمع می کرد و دیگری رضاخان قلدر که در سال 1312 سفر 10 روزه ای به ترکیه رفت و به او یاد دادند که چگونه می تواند ایران را لائیک و بی دین کند.
آیت الله خاتمی ادامه داد: به رضاخان سه نسخه مبارزه با حجاب، مقابله با عزاداری سید الشهدا(ع) و مبارزه با روحانیت برای بی دین کردن جامعه ارائه کردند و او با کمال حماقت، نوکری و سرسپردگی، هر سه را اجرا کرد و وحشیانه با حجاب مبارزه کرد، گاهی ماموران او چادر آتش می زدند و گاهی چادر را پاره پاره می کردند.
وی افزود: همه کشورها با قانون اداره می شوند، هیچ کشوری بدون قانون نیست، قانون یعنی الزام. اینکه فقها می گویند حجاب از ضروریات دین است یعنی قانون است و چیزی که قانون است همه باید تبعیت کنند.
وی گفت: حضرت زهرا(س) در فدکیه چهار عامل را باعث ارتجاع امت می داند که اگر به جان هر انقلابی بیفتد به آن آسیب می زند چنانکه به انقلاب بزرگ پیامبر(ص) آسیب زد و بعد از 50 سال سر پسر او بالای نیزه رفت.
وی ادامه داد: نفوذی ها و رنگ باختن ارزشهای دین، امپراتوری رسانه ای دشمن و به میدان آمدن فرصت طلبان از جمله عوامل ارتجاع است. اگر دین کم رنگ شد از این رهگذر ضد ارزش جاهلی می آید یعنی امانتداری می رود و هر روز در یک جا صد میلیارد دزدی و در جای دیگر سه هزار میلیارد دزدی می شود و دزد فرار می کند. اینها از جلوه های برجسته کم رنگ شدن دین است که نشانگر عدم نظارت دقیق است.
امام جمعه موقت تهران از ماجرای اخیر برج میلاد تهران به عنوان دهن کجی به اسلام یاد کرد و گفت: آنچه در برج میلاد صورت گرفت و رقص علنی دخترهای زیر هشت سال بود دهن کجی محض به اسلام بود و تست می کنند ببینند متدینان چقدر پای اسلام و قرآن خود ایستاده اند.
آیت الله خاتمی افزود: در این مجلس موسیقی های صد درصد حرام پخش شد و 2 گناه انجام شده که نخست فساد و دوم اینکه همه با نام حضرت زهرا(س) انجام شده است، اینها عذرخواهی کرده اند اما عذرخواهی کافی نیست. نمی شود هر کاری کرد و بعد عذر خواست، عوامل اصلی این گناه باید از کار برکنار شوند این به معنی عذرخواهی واقعی است.
وی اظهار کرد: کفاره گناهی که صورت گرفته این است که برگزار کنندگان مراسم بدانند اینها هزینه دارد اگر نپردازند باید دوباره شاهد یک فسق دیگر در جای دیگر باشیم، از دادستان می خواهیم عبرت آموز برخورد کند تا کسی جرات نکند به احکام قطعی اسلام دهن کجی کند.
وی گفت: این مجلس لهو، مجلس لعب بوده است. اینکه در مرکز کشور کاری کنند که اگر طاغوت هم بود همین را می کرد یعنی متوجه نیستند 40 سال است در این کشور حکومت اسلامی حاکم است. این مجلس لهو مسلم و دهن کجی به قانون حجاب بود.
وی گفت: زندگی خانوادگی، سیاسی و اجتماعی باید بر اساس دین باشد اما دشمنان نقطه مقابل آن را می خواهند و در فضای مجازی این را ترسیم می کنند که دین تشریفات است. و به عنوان مثال به استقبال چهارشنبه سوزی می روند و ترویج می کنند.
آیت الله خاتمی افزود: ترقه انداختن روی ماشین مردم وحشی گری نیست؟ اسم این سنت ملی نیست سنت جاهلی است. نوروز را بزرگ می دانیم اما اینکه شبکه مجازی بیگانه در آن می دمد و می خواهد شب چهارشنبه سوزی در ملت درست کند به این خاطر است که دین را کنار بزنند و خرافات را جای آن بگذارند.
5132/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.