به گزارش ایرنا، سعید باستانی روز شنبه در آیین پایانی دومین جشنواره منطقه ای خاتون خورشید در تربت حیدریه افزود: با این حال خوشبختانه این بی عدالتی ها هیچگاه موجب نشد تا حوزه نرم افزاری و به تعبیر بهتر زایش های فرهنگی و هنری هنرمندان متوقف و منتظر گوشه چشم مسوولان معطل بمانند.
وی تصریح کرد: شایسته بود مسوولان قانون گذار و اجرایی کشور به موازات سرمایه گذاری های زیرساختی در حوزه عمرانی، به سرمایه گذاری های زیرساختی در حوزه های فرهنگی نیز توجه می کردند تا امروز شاهد خلاء حتی یک مکان فرهنگی در برخی شهرها باشیم.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز با بیان اینکه حرکت های جزیره ای در کشور به نتیجه نمی رسند، گفت: از این روی امسال دومین جشنواره خاتون خورشید را به صورت منطقه ای برگزار کردیم که نتایج بهتری نسبت به دوره قبل از حیث کمی و کیفی نصیب ما شد.
محمد حسن زاده افزود: جشنواره با هدف تجمیع فعالیت های فرهنگی،هنری، قرآنی، مشارکت مردم شهرستان و نیز آشنایی آنان با فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و در رشته های فرهنگی و هنری شامل قرائت قرآن کریم، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، فیلم، عکس، شعر و داستان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جشنواره علاوه بر تربت حیدریه در شهرستان های گناباد، رشتخوار و مه ولات نیز برگزار شد، گفت: ابتدا در هر شهرستان جشنواره برگزار و سه برگزیده خود را به جشنواره منطقه ای که در چهار شهرستان برگزار شد، معرفی کردند.
حسن زاده افزود: بر این اساس جشنواره منطقه ای هنرهای تجسمی و خوشنویسی ششم اسفند در رشتخوار، جشنواره منطقه ای موسیقی یازدهم اسفند در مه ولات، جشنواره منطقه ای فیلم و عکس هفدهم اسفند در گناباد و جشنواره منطقه ای هنرهای نمایشی از 15 تا 18 اسفندماه در تربت حیدریه برگزار شد.
وی در ادامه نتایج جشنواره را چنین اعلام کرد:
در بخش خوشنویسی، ملیحه کاتب و مینا سلیمانی اول و دوم شدند و پروانه کلالی و محمد قربانیان به طور مشترک سوم شدند.
در بخش موسیقی، هیات داوران کسی را حایز رتبه نخست ندانست، اما حمید بهاریة و امیر زوار مشترکا دوم و احمد شهابی و علی صفری به صورت مشترک سوم شدند.
در بخش شعر، محمد جهانشیری، مهدی حسن زاده و نرگس پاکروان حایز رتبه های نخست تا سوم شدند.
در بخش داستان، مرتضی شبان و ملیحه جمعه پور اول و دوم و علی قاضی و سعیده وارسته الهی به صورت مشترک سوم شدند.
در بخش عکس، رسول کارگر، احمد رضا مختاری فر و امیرعلی حسن زاده رتبه های نخست تا سوم را از آن خود کردند.
در بخش فیلم کوتاه، سمیرا قنبریان محمدعلی سهیلی به صورت مشترک دوم و جواد عظیمی و آذین حمیدنیا نیز به صورت مشترک سوم شدند.
در بخش قرآن، علی عشقی و مهدی عبادی نژاد اول، ابراهیم عشقی و محمد امین علی نیا دوم و حسن موذن زاده و علی یزداندوست سوم شدند.
در بخش هنرهای تجسمی، نسرین صفاریزدی، بهجت طاهری و فاطمه زنجیری به ترتیب اول تا سوم شدند.
همچنین هیات داوران در بخش ویژه عکس مادر شهید میثم طالعی و عطیه رضایی برگزیدند.
در بخش بخش هنرهای نمایشی:
بهترین گریم، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم شد به مریم عرفانی برای نمایش حرامزاده های لعنتی
بهترین طراحی پوستر و بروشور، لوح تقدیر به صورت مشترک تقدیم شد به امیر عنایتی برای نمایش سه نظریه در باره یک مرگ و حسنا بهشتی برای نمایش همش تقصیره ...
بهترین طراحی صحنه:
رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی نصیب رضا رستمی برای نمایش حرامزاده های لعنتی شد، رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به وحید بهاری برای نمایش سه نظریه در باره یک مرگ رسید و رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به بهمن بهروان برای نمایش همش تقصیره ... و محمدرضا سبزواری برای نمایش مستطیل عشق رسید.
در بخش بهترین بازیگر زن، ضمن تقدیر از هدیه موحدان برای نمایش زمزمه های باد و حکیمه خاکسار برای نمایش مستطیل عشق، رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مائده حمیدی برای بازی در نمایش سه نظریه در باره یک مرگ، رتبه دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم شد به پوران نواری برای بازی در نمایش حرامزاده های لعنتی و رتبه سوم و لوح تقدیر و جایزه نقدی نصیب ساناز مرادی برای بازی در نمایش فرود شد.
بهترین بازیگر مرد:
در این بخش ضمن تقدیر از میثم رنجبر برای بازی در نمایش مستطیل عشق، رتبه اول و لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا رستمی برای بازی در نمایش حرامزاده های لعنتی، رتبه دوم و لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابوالفضل توسلی برای بازی در نمایش فرود و رتبه سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهدی محبی برای بازی در نمایش حرامزاده های لعنتی تعلق گرفت.
بهترین نویسندگی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک تقدیم شد به وحید بهاری برای نویسندگی نمایش مستطیل عشق و مهدی حسن زاده برای نمایش فرود.
بهترین کارگردانی، ضمن آنکه هیات داوران کسی را شایسته رتبه نخست نداست، رتبه دوم و لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا رستمی برای نمایش حرامزاده های لعنتی و رتبه سوم و لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به وحید بهاری برای نمایش سه نظریه در باره یک مرگ و مهران نحوی برای نمایش فرود، تعلق گرفت.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.