آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با سالروز میلاد امام راحل است و این تقارن، تصادفی نیست، شاید بناست حقایقی برملا شود.
وی بیان کرد: این تقارن شاید نشانگر این واقعیت باشد که هدف اصلی در قیام حضرت زهرا (س) به دست فرزند برومندش امام راحل در انقلاب اسلامی قابل تحقق است و هویت بخشی جامعه دینی با انقلاب و نهضت نظام اسلامی در جهان اسلام و جهان تشیع محقق خواهد شد.
وی اظهار کرد: علت اینکه سالروز میلاد حضرت زهرا (س) را به نام روز زن نامگذاری کردند، به خاطر شخصیت الگوی آن حضرت برای زنان مسلمان و زنان دلداده به عشق بانوی بزرگ اسلام است تا از سیره آن حضرت در زندگی خود پیروی کنند.
امام جمعه مشهد گفت: الگوسازی حضرت زهرا (س) و الگو بودن آن حضرت برای زنان، هویت بخش و هویت ساز برای جامعه است، یعنی جامعه ای که زنانش با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س)، عفت و حجاب را به عنوان اصل قطعی و جریان کامل و همگانی در زندگانی خود قرار می دهند، هویت آنان و جامعه شان در قالب تبعیت از این الگو است.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: وجود حضرت زهرا (س) و سیره ایشان، الگوی حجاب و عفت برای زنان جامعه اسلامی است، پس آن حضرت هویت ساز زندگی اجتماعی برای ما است.
وی بیان کرد: دشمنان جامعه اسلامی در مقام هویت ستیزی هستند لذا با بی هویت کردن جامعه، درصدد از بین بردن استقلال کشور، تسلط بر آن و تحت استثمار دادن مردم هستند لذا با حجاب در جامعه اسلامی مبارزه می کنند.
امام جمعه مشهد گفت: هدفی که دشمن در جنگ نرم دارد، مقابله با عفت و حجاب است، زیرا اگر عفت و حجاب از زنان گرفته شد، جامعه اسلامی، هویت دینی اش را از دست می دهد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: حجاب یک مساله عادی نیست بلکه یک مساله اصلی و محوری هویت بخش در جامعه اسلامی است و بی حجابی یک نوع هویت ستیزی در جامعه به شمار می رود.
وی با بیان اینکه دشمن سعی می کند با بی حجابی، هویت ستیزی خود را ثابت کند، افزود: وقتی یک دختر نابهنجار و ولنگار در یک میدان روسری اش را برمی دارد، فقط ظاهرش یک حرکت کودکانه و بچگانه است.
وی اظهار کرد: جریانی که آن دختر را مزدور خود کرده و برای وی برنامه ای طراحی نموده است، در واقع با جنگ نرم به هویت ستیزی برخاسته تا هویت دینی جامعه اسلامی را از آن بستاند.
امام جمعه مشهد گفت: آمریکا از بسیج جوانان ایران اسلامی واهمه دارد و درصدد است کارخانه بسیجی ساز را در مملکت از بین ببرد و بهترین راه برای از بین بردن این کارخانه بسیجی ساز، گسترش بی حجابی است.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.