حسن رحیم پور ازغدی پنجشنبه شب در آیین رونمایی از کتاب 'کتاب عدالت'، دربردارنده مضمون عدالت و عدالت خواهی در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای، اظهار کرد: اگر می خواهیم که اسلام باشد و گسترش یابد و مردم باهم رفیق باشند باید عدالت پیاده شود.
وی گفت: یکی از تعابیر جالب و اثرگذار حضرت فاطمه(س) از عدالت این است که می فرمایند ' خداوند عدالت را قرار داد و واجب کرد تا مردم بتوانند باهم برادر و خواهر باشند و قلب هایشان به هم پیوند بخورد'؛ این جمله حاکی از آن است که جامعه دینی ایده آل آن است که همه مردم قلبشان با هم باشد و اصل مردم سالاری و نه مردم سواری حاکم باشد.
وی با بیان اینکه هرچه در جامعه مردم بیشتر به هم نزدیک باشند جامعه دینی تر است، ادامه داد: یکی از ابعاد دیگر عدالت نسبیت عدالت با محبت اجتماعی است و اگر می خواهیم در جامعه مردم با هم روابط گرم داشته باشند باید تلاش کنیم همه به حقوق خود رسیده و به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.
وی با اشاره به نقش مهم حکومت در این راستا عنوان کرد: حاکمانی حق کار دارند که خود عادل باشند و در مدیریت شان عادلانه رفتار کنند و باید به این موضوع توجه کنیم که حق الناس و حقوق شهروندی، اموری متفاوت با یکدیگرند.
وی با تاکید بر وجود عدالت های آموزشی، علمی و خانوادگی در جامعه، یادآور شد: وقتی شرایط عدالت کنونی را با صحبت های امام( ره) و ایده های رهبری و شعارهای مردم قبل از انقلاب مقایسه می کنیم، متاسفانه باید گفت به اهدافی که می خواستیم نرسیده ایم.
وی علت این عدم موفقیت را وجود مشکل در سه قوه دانست که مسئول ثروت و قدرت هستند و افزود: متاسفانه در رده های اقتصادی با اتفاقات بدی مواجه شده ایم که این امر خیانت به نظام، امام(ره) و شهدا قلمداد می شود.
وی با اعلام این که برخی در برابر مقابله با مفاسد اقتصادی مشکلات قانونی را مطرح می کنند، افزود: در صورت وجود مشکل در قانون، مجلس باید قانون را تصحیح کند نه این که رهبر انقلاب مجبور به عذرخواهی از مردم به واسطه بی عدالتی در جامعه شود.
وی تصریح کرد: نباید همه چیز را جناحی ببینیم، ما با جناح ها کاری نداریم و بحثمان اسلام و انقلاب است، اگر در معنویات و عدالت عقب باشیم اما در صنعت و قدرت نظامی پیشرفت کنیم بازهم نمی توانیم در برابر دشمنان بایستیم.
وی با بیان اینکه دشمنان مسائل حقیر را بزرگ می کنند چون ما مسائل بزرگ را حقیر انگاشته ایم، اظهار کرد: انقلاب ایران مسیر تاریخ را تغییر داد و به یکی از قطب های قدرت دنیا تبدیل شدیم.
وی با اشاره به بیان رهبری مبنی بر این که 'حکومت اسلامی یعنی حکومت عدل' افزود: منهای عدالت، جمهوری اسلامی هیچ حرفی برای گفتن ندارد و بدون عدالت توسعه هم به درستی اتفاق نمی افتد.
ازغدی بیان کرد: سربازان عدالت یعنی همه ما باید سرباز عدالت باشیم و از پیشروی خسته نشویم و مبانی خود را قوی کنیم.
وی تصریح کرد: این که افرادی بیایند و یک مزرعه بزنند تا 100 نفر اشتغال به کار داشته باشند بزرگترین جهاد مقدس است و باید از آنها حمایت شود نه این که سنگ اندازی کنیم.
وی با بیان این که مساله اصلی ما اقتصاد است و هیچ کس نباید گرسنه باشد، عنوان کرد: کسانی که در اوایل انقلاب مخالف آمریکا بودند و اکنون موافق آن هستند قطعا حرام خواری کرده اند.
اثر 'کتاب عدالت'با موضوع عدالت و عدالت خواهی در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای توسط موسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است.
5132/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.