محسن جوادی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز سوغات فرهنگی زائر رضوی در مشهد طی گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در چارچوب هر باشگاه کتاب بین 12 تا 20 نفر فعال هستند و بطور کلی حدود 70 هزار نفر در این باشگاهها فعالیت دارند.
وی ادامه داد: بیشتر باشگاههای کتاب در روستاها با هدف دسترسی به کتاب، ترویج کتابخوانی و فروش آن در بین جمعیت روستایی استقرار دارند در استان خراسان رضوی نیز 300 باشگاه کتاب دایر است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به 'طرح عیدانه کتاب' اشاره و بیان کرد: این طرح از سوی این وزارتخانه در سطح کشور اجرا می شود زیرا ایام عید فرصت خوبی برای فعالیت کتاب فروشیها و ترویج کتابخوانی است.
وی گفت: در پی اقدامات انجام شده در راستای ترویج کتابخوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سالهای اخیر از تعطیلی و فروپاشی کتاب فروشیها جلوگیری شد و بدین ترتیب فروش کتاب در سطح کشور رونق یافته است.
جوادی افزود: اقتصاد نشر و کمبود ویترین عرضه کتاب مشکل امروز کشور در حوزه کتابخوانی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.
وی همچنین در ادامه فروشگاه بزرگ سوغات زائر رضوی در مشهد را یکی از مراکز منحصر به فرد عرصه محصولات فرهنگی در سطح کشور توصیف و بیان کرد: نزدیکی بودن این مرکز به حرم مطهر رضوی سبب دسترسی زائران و مسافران به ویژه زائران خارجی به آن است.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تنوع عرضه محصولات و درک بهتر از تقاضای مشتریان، از اقداماتی است که می بایست با هدف بهبود و استقبال بیشتر مراجعان به این مرکز دنبال شود.
فروشگاه بزرگ سوغات فرهنگی زائر رضوی متعلق به آستان قدس رضوی در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع در قالب 30 غرفه شهریور گذشته در خیابان شیرازی مشهد واقع در نزدیک حرم مطهر امام رضا(ع) افتتاح شد. در این فروشگاه انواع محصولات و کالاهای سوغات فرهنگی زائر رضوی در بخشهای مختلف شامل کتاب، محتوای دیجیتال، آرایه، وسایل عبادی، دیداری شنیداری، لوازم کاربردی، سرگرمی و پوشاک عرضه می‎شود.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.