آیت الله سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در جمع روحانیون و طلاب حوزه علمیه تربت حیدریه افزود: نمی گوییم حوزه سیاست زده شود و حتی توصیه می کنیم درس و بحث فدای سیاست نشود اما در عین حال معتقدیم حوزه ها نباید از مسیری که حضرت امام(ره) و رهبری ترسیم کرده اند و ختم به دین می شود غفلت کنند.
وی ادامه داد: شان حوزه های علمیه فراتر از جناح و باندبازی است لذا اگر توصیه ای می شود به این دلیل می باشد که دین و سیاست از یکدیگر جدا نیستند و باید رهنمودهای رهبری را سرلوحه قرار دهیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: ظرف 40 سال عمر انقلاب اسلامی اغلب آسیبها به جامعه روحانیت از سوی اطرافیان، خانواده، اقوام و خویشان و دفاتر بوده لذا روحانیت باید مراقب پدیده مشائیسم بوده و نسبت به رفتار اطرافیان خود در جامعه حساسیت داشته باشد.
وی افزود: مردم باید حرمت روحانیت را نگه دارند. روحانیت نیز باید حرمت صنف خود را نگه دارد و این نکته دوم مهمتر از نکته نخست است. حفظ حرمت روحانیون از سوی روحانیون یعنی حفظ منش و زندگی طلبگی که همان ساده زیستی است. اگر نسبت به اینها بی تفاوت باشیم روحانیت را از چشم همه می اندازد.
آیت الله خاتمی ادامه داد: روحانیتی که می تواند با خودروی 20 میلیون تومانی رفت و آمد کند اما سوار بر خودروی 100 میلیونی می شود بیشک از چشم مردم می افتد و این نشانگر بصیرت ملت است. البته از فردای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن همواره هدفش آن بوده که روحانیت را بزند.
وی گفت: اینها می خواهند القاء کنند که روحانیت از چشم افتاده و آن محبوبیت گذشته را ندارد اما خوب می دانیم که اینگونه نیست زیرا اگر روحانیت محبوب نبود اینها جایگاه روحانیت را مورد هجمه قرار نمی دادند.
تربت حیدریه دارای سه حوزه علمیه برادران و خواهران است که 360 طلبه با هدایت 50 استاد در آنها مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.