به گزارش ایرنا محمد مقدوری، چهارشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: از اعتبارات مذکور 480 میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب مشهد و 85 میلیارد ریال به شرکت آب و فاضلاب استان برای اجرای طرح های تامین آب شرب تخصیص داده شده است.
وی اظهار کرد: همچنین بنا به نظر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، 15 میلیارد ریال اعتبار نیز به طرح ایجاد مرکز مدیریت بحران استان اختصاص داده می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به پایان بازسازی یکهزار و 735 واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله فروردین ماه امسال در استان گفت: اغلب دستگاه های اجرایی و خدماتی استان کار بازسازی مناطق خسارت دیده از سیل مرداد امسال را قبل از تخصیص اعتبارات مربوط آغاز کردند و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه، اعتبار قابل ملاحظه ای نیز به این بخش اختصاص یافت.
مقدوری با اشاره به کاهش بارندگی در خراسان رضوی، از دستگاه های مرتبط با مسائل آب درخواست کرد که نسبت به تبیین وضع موجود منابع آبی، طرحها و اعتبارات مورد نیاز و ارائه پیشنهادهای متناسب اقدام کنند تا موضوع از طریق مقامات استان در مراجع ملی پیگیری شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: خراسان رضوی تا یک ماه قبل سومین استان کشور از نظر شدت خشکسالی بود که بارش های اخیر رتبه استان را به دهم تنزل داد.
حجت علی شایانفر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری زراعی (مهر 96) تا نیمه اسفندماه، 55 میلیمتر بارندگی در استان گزارش شده که 51 درصد در مقایسه با دوره بلندمدت و 52 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.
وی بیان کرد: در یک دوره هشت ساله تا پایان بهمن امسال، تنها هشت دهم درصد از گستره استان از نظر بارندگی وضعیت نرمال داشته و باقی مناطق دچار خشکسالی بوده است.
شایان فر اظهار کرد: 22 درصد مخازن سدهای استان پر و 88 درصد خالی است و میزان روان آب های استان در مقایسه با دوره بلندمدت 64 درصد کاهش یافته است.
5132/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.