محمد علی فرهمندراد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری در سطح 2 هزار و 450 هکتار محصولات زراعی بهاره و 11هزار و 463 هکتار محصولات زراعی پاییزه زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته در حالی که در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت بیمه شده محصولات زراعی بهاره 936 هکتار و پاییزه هشت هزار و 891 هکتار بود.
وی اظهار کرد: خسارت ناشی از سیل، سرمازدگی، تگرگ و خشکسالی به بخش کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری 670 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی گفت: غرامت پرداختی به خسارت دیدگان حوادث در سال زراعی گذشته 26 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که شامل 13 میلیارد ریال برای محصولات زراعی، چهار و نیم میلیارد ریال برای محصولات باغی و 9 میلیارد ریال برای دام و طیور بوده است.
فرهمند راد افزود: در 6 ماه اول سال زراعی جدید پوشش بیمه در بخش دام این شهرستان افزایش داشته به طوریکه از 11هزار و 966 دام در سال گذشته به 18هزار و 741 راس در سال جدید افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در راستای آشنایی هر چه بیشتر کشاورزان با بیمه و توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در سطح شهرستان جهاد کشاورزی اقدام به برگزاری کلاس های توجیهی و ترویجی در روستاها برای کشاورزان، استقرار نیروهای بیمه گر در مراکز جهاد کشاورزی و فعال نمودن صندوق بیمه اتحادیه و شرکت های تعاونی و نمایندگان کشاورزان و دامداران کرده است.
نیشابور حدود 50 هزار بهره بردار کشاورزی و 84 هزار هکتار کشتزارآبی و 14 هزار هکتار کشتزار دیم دارد.
عرصه زراعی نیشابور 73 هزار هکتار و عرصه باغی آن 25 هزار هکتار است.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.