نجات بهرامی روز چهارشنبه در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش مناطق تهران بزرگ، در مشهد افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی دانش افزایی و انتقال تجربیات در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی است. با توجه به شرایط جدید جامعه در حوزه روابط عمومی اطلاع رسانی به سرعت در حال تکامل و دگرگونی می باشد.
وی ادامه داد: رشد پدیده شهروند خبرنگار نیز در جامعه سرعت فراوانی به خود گرفته است. مسئول روابط عمومی باید مجتهد مدیر خود باشد زیرا مسئولان روابط عمومی می توانند بسیاری از معضلات سازمان را مدیریت کنند.
معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: در مورد برداشته شدن آزمونها و مدارس سمپاد تصور می شد اولیای این دانش آموزان به سمت مدارس غیردولتی سرازیر شوند اما روابط عمومی با تکیه بر آمار ثابت کرد این اتفاق غیرممکن است.
وی افزود: طبق آمار تعداد مدارس سمپاد یک هفتاد و پنجم مدارس غیردولتی و احتمال سوق دانش آموزان سمپادی به این مدارس بسیار کم است. از طرف دیگر مدارس غیردولتی در مقام مقایسه با مدارس سمپاد نیستند و حتی مدارس غیردولتی که توانایی مقایسه با مدارس سمپاد را دارند نیازی به دانش آموزان سمپادی ندارند و ظرفیتشان همیشه پر است.
بهرامی این نوع رقابت را ناسالم توصیف و بیان کرد: حتی در مدارس کشورهای توسعه یافته مانند ژاپن تنها ۱۲ مدرسه به سبک سمپاد وجود دارد که در سالهای منتهی به دانشگاه فعالیت می کنند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: محتواسازی و انتشار محتوا مهمترین وظیفه روابط عمومی و برقراری تعامل موثر و مفید با رسانه ها و خبرنگاران هنر یک روابط عمومی توانمند است.
شاهین فرشاد افزود: برتر بودن رسانه های مطرح در دنیا به واسطه برقراری تعامل صحیح و موثر رسانه با روابط عمومیها محقق شده است .
وی مسئول روابط عمومی را مشاور صدیق رئیس آن ارگان توصیف و بیان کرد: نقش روابط عمومی تسهیلگری ارتباط میان رسانه و سازمان مربوطه است. اشتباهی که در فعالیت برخی روابط عمومیها مشاهده می شود تلاش آنان برای انتشار زودهنگام خبر در سایتهای اینترنتی و کانالهای مختلف است حال آنکه این امر وظیفه رسانه ها می باشد .
رئیس ایرنا در خراسان رضوی ادامه داد: در اختیار گذاشتن اخبار صحیح در کوتاهترین زمان ممکن به رسانه ها مهمترین نقش روابط عمومی است که باید در این زمینه تلاش شود زیرا اطلاع رسانی به موقع از شایعه پراکنی، انتشار اخبار نادرست، فقدان کنترل جریان خبری و بی اعتمادی رسانه ها و مخاطبان جلوگیری می کند.
وی در ادامه وزارت آموزش و پرورش را کلیدیترین وزارتخانه کشور برای اعتلای نظام و حرکت کشور به سمت توسعه و پیشرفت توصیف و بیان کرد: باید این واقعیت به باور در جامعه تبدیل شود تا شاهد آثار مفید آن در روند انجام امور بود.
فرشاد شغل معلمی را حرفه ای دشوار توصیف و بیان کرد: نقش و تاثیرگذاری معلم و محیط مدرسه بر تربیت دانش آموزان از خانواده آنها بیشتر و فراتر است.
گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش مناطق تهران بزرگ به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.