ساره محمدی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز زن و تجلیل از بانوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: با این وجود اشتغال بانوان در پستهای میانی به بالا و مدیریتی هنوز با حد مطلوب فاصله دارد.
وی به توجه دولت دوازدهم نسبت به واگذاری حدود 30 درصد پستهای کلیدی و مدیریتی به بانوان اشاره و بیان کرد: وزیر بهداشت نظر مساعدی در این باره دارد و بر این باور است که از اعتماد به بانوان نتیجه مثبتی حاصل شده است.
مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در ماههای اخیر نیز تعدادی از وزیران با اشاره به مزایای مدیریت بانوان اظهار داشتند بانوان کمتر دچار مفاسد اقتصادی می شوند. هنوز سقف های شیشه ای و موانعی برای پیشرفت زنان در کشور وجود دارد لذا باید باورهای اشتباه برداشته شوند.
وی در ادامه به بیماریهای غیرواگیردار در جامعه اشاره و بیان کرد: بیماریهای قلبی عروقی بین مردان بیشتر، و در فشار خون نسبت برابر بین مردان و زنان است اما در بیماری دیابت بانوان بیشتر مبتلا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این مراسم گفت: از هفت معاونت این دانشگاه سه مدیر و از بین پنج رئیس شبکه سه رئیس آن زن هستند. در صورتی که بانوان به نقش الگویی و تربیتی خود عمل کنند بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف می شود.
دکترعلیرضا مسلم همچنین به مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اشاره و بیان کرد: هنوز کارانه بهمن ماه پرسنل پرداخت نشده و یکی از راههای رفع این کسری کاهش نیروی انسانی است چنانکه از چهار هزارو 200 پرسنل این دانشگاه حدود 6 درصد نیروی انسانی مازاد وجود دارد.
در این مراسم از 40 بانوی نمونه شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار تقدیر شد. 37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.