حجت الاسلام حسین معصومی روز چهارشنبه در آستانه سالگرد تاسیس بنیاد شهید در جمع خبرنگاران افزود: از دیگر وظایف این نهاد در جهت ارتقا منزلت اجتماعی خانواده شهدا رسیدگی به امور فرهنگی، آموزشی و اقتصادی آنها است.
وی ادامه داد: فرزندان شاهد و ایثارگر خراسان رضوی در 109 مدرسه شاهد تحصیل می کنند و در آموزش عالی نیز حدود 10 هزار دانشجو از این جامعه در استان مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: این استان همچنین 200 نخبه شاهد و ایثارگر دارد. مرکز نخبگان شاهد و ایثارگر در زمینه حمایت از این نخبگان با اعتبار مصوب آماده همکاری است.
وی همچنین به بیکاری پنج هزار و 500 فرزند شهید و ایثارگر در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: آنچه تاکنون برای ارتقا منزلت جامعه ایثارگری انجام شده مطابق حق و شان این خاندان معظم نبوده است. برای برطرف کردن معضل بیکاری فرزندان شهید و ایثارگر به دنبال پیگیری مصوبات قانونی استخدام آنها در دستگاههای دولتی و نهادهای خصوصی هستیم.
معصومی در ادامه همچنین اظهار کرد: امسال قبور تک مزاری شهدا در سطح خراسان رضوی ساماندهی می شود. برای ساماندهی معابر عمومی به منظور رفت و آمد آسان جانبازان و دیگر اقشار نیازمند نیز کارگروهی فعال و رایزنیهایی با دستگاههای مرتبط از جمله شهرداری شده است.
وی در خصوص برخی مطالبات خانواده شهدا از موسسه اعتباری افضل توس هم گفت: این موسسه از سال 1392 به کلی از بنیاد شهید جدا شد و مشکلات موسسه به این بنیاد ارتباطی ندارد اما برای حل مشکلات مشتریان ایثارگر این موسسه به دنبال ملاقات با رئیس بانک آینده هستیم که تاکنون میسر نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچنین شهدای مدافع حرم اهل بیت(ع) را این استان 300 نفر اعلام و بیان کرد: بیشترین این شهدا از لشکر فاطمیون و تعداد کمی نیز از لشکر زینبیون و حیدریون هستند.
وی افزود: پس از احراز شهادت شهدای مدافع حرم خدماتی نظیر پرداخت حقوق و خدمات درمانی برای خانواده آنان مقرر و دیگر خدمات مطابق قانون برای این قشر اعمال می شود.
بنیاد شهید به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 22 اسفند 1358 بنا نهاده شد. سال 1383 نیز به فرمان مقام معظم رهبری از ادغام نهادهای مرتبط با شهدا، ایثارگران و جانبازان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد.
خراسان رضوی 17هزار و 111 شهید، 48 هزار و 384 جانباز و سه هزار و 372 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 308 هزار نفر زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان قرار دارند.
1922/3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.