حجت السلام سید جلال حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته ‌این افتخار بزرگ نصیب مردم شهر مشهد شده تا میزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی در بارگاه منور رضوی و شنیدن سخنان نوروزی معظم له باشند.
وی ادامه داد: سخنرانی رهبر معظم انقلاب ساعت 15 روز چهارشنبه اول فروردین ماه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام می شود و همزمان پوشش تصویری و صوتی سخنان معظم له در 50 نقطه در گستره یک میلیون مترمربع از حرم مطهر صورت می گیرد و یک میلیون نفر می توانند از سخنان معظم له در حرم بهره مند شوند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همچنین در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی زائرانی از 10 کشور دنیا به صورت زنده و مستقیم به سخنان رهبر معظم انقلاب گوش فرا می دهند و پس از 48 ساعت فرمایشات مقام معظم به چهار زبان زنده دنیا چاپ و منتشر خواهد شد.
وی افزود: مراسم تحویل سال نیز روز سه شنبه از ساعت 15:30 دقیقه در صحن جامع رضوی و اماکن متبرکه با 30 برنامه جذاب تقدیم زائران و مجاوران و در لحظه تحویل سال برنامه های متنوع فرهنگی در صحن و سرای حرم امام رضا(ع) اجرا می شود.
او تخصصی شدن برنامه‌ های فرهنگی حرم مطهر رضوی را یکی از ویژگیهای برنامه های نوروزی ذکر و بیان کرد: در ایام نوروز سخنرانی در 10 محور ویژه زائران نوروزی با موضوعات تخصصی نهج البلاغه، خانواده و مشاوره، شعر و شاعری، اخلاق و عرفان، تاریخ امامت و سیره معصومین(ع) در شبستانها و رواقها حرم مطهر پیش ‌بینی شده است.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: 30 پایگاه فرهنگی در بخشهای مختلف حرم مطهر رضوی مستقر می شود و بزرگترین مسابقه کتابخوابی با 10 عنوان در سطوح مختلف کودک، نوجوان و جوان همزمان با ایام نوروز 97 ویژه زائران و مجاوران برنامه ریزی شده است.
وی عرضه 40 عنوان محصول فرهنگی و خدمات رسانی فرهنگی هشت هزار خادمیار و چهار هزار مبلغ و سخنران را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای نوروز 97 در حرم مطهر رضوی برشمرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.