حمیدرضا نوری روز سه شنبه در کارگاه آموزشی تخصصی آشنایی با گندم و دانه های روغنی خرید تضمینی سال 97 در استان خراسان رضوی اظهار کرد: مهمترین شاخصه و سرلوحه فعالیت ها در خرید تضمینی سال آینده خرید گندم های با کیفیت خواهد بود.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مواجهه مستقیم با کشاورز و در راستای تحقق خرید گندم با کیفیت یکی از مهمترین وظایف مسئولان کنترل کیفی در فصل خرید است.
وی با اشاره به تاثیر خرید تضمینی گندم در تحول و شکوفایی اقتصاد استان، گفت: با توجه به تفاوت در قیمت جهانی گندم با قیمت خرید تضمینی در داخل کشور مدیران و کارشناسان کنترل کیفی وظیفه دیگری در راستای جلوگیری از سودجویی های احتمالی دلالان و واسطه ها به عهده دارند.
نوری، تلاش برای ارتقای کیفیت گندم توسط نهادهای مرتبط با امر کشت گندم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح بذر، مبارزه با سن گندم و تغذیه در مراحل کشت و با تلاش مضاعف در امر خرید و نگهداری کیفی آن، می توان شرایط تقابل محصولات کشور را با محصولات سطح منطقه در جهت تحقق صادرات فراهم آورد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: در فصل خرید سال آینده انتظار داریم مسئولان کنترل کیفی با توجه کامل به قوانین و دستورالعمل های کیفی خرید، حداکثر تلاش خود را در خرید گندم با کیفیت به کار گیرند.
وی تجهیز مراکز خرید، برخورداری از استانداردهای لازم در وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و نظارت دقیق بر روند خرید را از دیگر وظایف کارشناسان کنترل کیفی در مراکز خرید تضمینی گندم در سال آینده عنوان کرد.
نوری در ادامه با اشاره به نقش خرید تضمینی گندم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی با رویکرد تولید مناسب و مصرف بهینه در خرید تضمینی گندم زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که گندم های با کیفیت خریداری و در شرایط استاندارد نگهداری و ذخیره سازی شود.
وی نقش دیگر کنترل کیفی را اثرگذاری بر سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به تاثیر مستقیم گندم به عنوان اصلی ترین ماده غذایی مردم کشور، همت و تلاش عناصر کنترل کیفی در مراکز خرید سلامت جامعه را به دنبال خواهد داشت.
وی از فرهنگسازی و اطلاع رسانی به عنوان یکی دیگر از عوامل اثرگزار در ارتقای کیفیت گندم یاد کرد و گفت: فرهنگ سازی در استفاده از نان سبوسدار با توجه به تاثیر سبوس در تیرگی رنگ نان و نیز افزایش ارزش غذایی و اثرگذاری آن بر سلامت بدن از دیگر مباحثی است که مسئولان کنترل کیفی باید به آن توجه داشته باشند.
نوری با تاکید بر استانداردسازی مراکز و انبارهای ذخیره سازی و نظارت مستمر بر عملکرد خرید گفت: طی فصل خرید سال آینده کارشناسان و مدیران این شرکت برای تحقق خرید کیفی گندم به صورت مستمر بر مراکز خرید، انبارها و مراکز مباشرین تعاون روستایی در امر خرید گندم نظارت خواهند داشت.
کارگاه آموزشی آشنایی با دانه های روغنی، گندم و خرید تضمینی سال 97 با حضور 120 نفر از کارشناسان و مدیران کنترل کیفی مراکز خرید تضمینی، سیلوهای بخش خصوصی و دولتی، کارخانجات آردسازی و مباشران شرکت های تعاون روستایی خراسان رضوی از روز 15 اسفند در مشهد آغاز شده است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.