به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، قاسم تقی زاده خامسی در این دیدار که دوشنبه در شهرداری مشهد انجام شد، افزود: ایران کانون مهر، دوستی و صلح‌طلبی است، مسیر خود را در میهمان‌نوازی ادامه خواهد داد و موفقیت اروپا در گرو استقلال عمل برای دوستی و همکاری با ایران است.
وی با اشاره به اینکه با گسترش روابط بین ایران و کشورهای اروپایی می‌توان به کارهای بزرگی دست زد، بیان کرد: آمادگی میزبانی از هیات‌های تجاری کشور انگلیس را داریم.
تقی زاده خامسی با بیان اینکه گردش مالی کلانشهر مشهد متفاوت از سایر شهرها است، گفت: به واسطه وجود بارگاه منور رضوی سالانه 25 تا 28 میلیون زائر و گردشگر به مشهد سفر می کنند و همین امر سبب شده وضعیت اقتصادی این کلان‌شهر متفاوت از سایر شهرها باشد.
تقی‌زاده خامسی به بررسی مجوزهای صدور پروانه برای هتل‌های 5 و 7 ستاره اشاره کرد و افزود: درخواست اجرای پروژه‌‌های بزرگ نیز ارائه شده که سرمایه‌گذار برخی از آن‌ها، هیات‌های خارجی هستند.
شهردار مشهد با بیان اینکه خود عضو و نماینده کلانشهرهای کشور در اتاق بازرگانی تهران است، ادامه داد: یکی از ماموریت‌هایی که بدین واسطه دنبال می‌کنم فراهم کردن زمینه حضور هیات‌های تجاری خارجی که به تهران رفت و آمد دارند، در مشهد و کلانشهرهای دیگر و گسترش تبادلات تجاری است.
تقی زاده خامسی افزود: در انگلستان حدود 3 میلیون مسلمان زندگی می کنند که فرصتی برای گسترش روابط است و مناسب است در این زمینه موضوع برقراری پرواز مستقیم بین مشهد و لندن پیگیری شود.
سفیر انگلیس در ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: پیشنهادهای خوبی توسط شهردار مشهد مطرح شد که می‌تواند در ایجاد فرصت و همکاری بین 2 کشور تاثیرگذار باشد.
نیکلاس هاپتون افزود: تلاش خواهیم کرد از این نقطه نظرات برای توسعه همکاری بین مشهد و لندن بهره بگیریم.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.