به گزارش ایرنا غلامرضا غفاری دوشنبه شب در آیین تجلیل از برگزیدگان هشتمین جشنواره دانشگاهی حرکت ویژه انجمن های علمی - دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: انجمن های علمی در مجموعه تشکل هایی که در دانشگاه ها فعال هستند، بزرگترین و پرتعدادترین را شامل می شوند.
وی بیان کرد: هر کدام از انجمن های علمی - دانشجویی به نوبه خود دستاوردهای ارزنده ای داشته اند، اما دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به مدیریت موثر خود در همه جشنواره ها و مجموعه هایی که بحث ارزیابی و داوری دستاوردها بوده، خوش درخشیده است.
وی اظهار کرد: عنصر مفقوده در جامعه علمی کشور، فعالیت های جمعی و بهره گیری از خرد جمعی بود و فلسفه تشکیل انجمن های علمی نیز، تعامل بیشتر در دانشگاه و توسعه همکاری های بین رشته ای است تا بتوان دانشگاه ها را به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم هدایت کرد.
معاون وزیر علوم همچنین از افزایش اعتبارات فرهنگی دانشگاه ها در سال آینده خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا بتوان با این اعتبارات گشایش بیشتری در کار انجمن های علمی و حمایت از آنها ایجاد کرد.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این آیین گفت: این دانشگاه برای توسعه خود سند راهبردی تنظیم کرده و در این سند ماموریتی تعیین و 12 هدف کلان برای رسیدن به قله های آرمانی دانشگاه مشخص کرده است.
محمد کافی افزود: برای تحقق هر کدام از این اهداف و رسیدن دانشگاه به قله های آرمانی خود، انجمن های علمی نقش مهمی ایفا می کنند.
وی اظهار کرد: جذب افراد نخبه برای توانمندسازی دانشگاه، افزایش شهرت و ارتقای اعتبار دانشگاه، تبدیل این مرکز آموزشی به دانشگاه سبز، مهارت افزایی علمی و توسعه فعالیت های گروهی در دانشگاه از مواردی است که تنها با کمک و فعالیت انجمن های علمی محقق می شود.
وی بیان کرد: تشکیل شرکت های فناور و دانش بنیان و ایجاد ارتباط با صنعت و فضای کسب و کار از جمله موفقیت های انجمن های علمی دانشگاه فردوسی در 2 سال اخیر بوده است.
وی اظهار کرد: در سال آینده بخشی از بودجه کشور به طور خاص به دانشگاه ها اختصاص پیدا می کند تا علاوه بر فعالیت های پژوهشی اساتید در دانشگاه ها، دانشجویان نیز بتوانند در فعالیتهای پژوهشی و فرهنگی در کنار اساتید قرار گیرند.
به گزارش ایرنا، جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن ‌های علمی دانشجویی با تاکید بر ارتباط میان انجمن‌های علمی دانشجویی و جامعه و صنعت همه ساله به میزبانی یکی از دانشگاه های برتر کشور در مهرماه برگزار می شود.
تاکنون هفت دوره از این جشنواره در دانشگاه های تراز اول کشور برگزار شده و امسال هشتمین دوره آن به میزبانی دانشگاه فردوسی در 18 تا 20 مهرماه امسال برگزار شد که امروز در این جشنواره از انجمن های علمی برتر دانشگاه فردوسی تجلیل شد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.