این نمایشگاه با حضور طراحان، تولید کنندگان و جمعی از مسئولان محلی مشهد در طبقه زیرین یک مجتمع تجاری در این شهر برپا شده است که گشایش آن با استقبال بانوان علاقه مند، بویژه جوانان همراه بود.
مسئول روابط عمومی جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دی ماه امسال فراخوان ارسال آثار به این نمایشگاه داده شد که تا نیمه بهمن ماه 300 اثر از 200 طراح دوخت لباس خراسان رضوی به دبیرخانه رسید که 32 اثر در قالب مانتو دوخته شده توسط هیات داوران برای شرکت در این جشنواره انتخاب شد.
وحیده عارفی پور افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد ارتباط بین طراح و تولید کننده لباس است تا زمینه شناساندن طرح های ایرانی اسلامی به جامعه فراهم شود. این اقدام می تواند از تحمیل طرح های نامتعارف و ناهمگن با سلیقه و فرهنگ جامعه ایرانی به بازار لباس بانوان کاسته و زمینه ورود طرح های اصیل را فراهم سازد.
وی گفت: در بخشی از این نمایشگاه 2 مجموعه 'به پوشی لباس' شامل مجموعه های همرنگ و همگون کیف، مانتو، شلوار و کفش و نیز لباس های محلی برای بازدید علاقه مندان عرضه شده است.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این جشنواره به خبرنگاران گفت: هنرمندان طراح دوخت و لباس این استان در کشور جایگاه ارزنده ای دارند به گونه ای که به عنوان چهره های ملی طراحی دوخت در نمایشگاههای بین المللی حضور می یابند.
افشین تحفه گر افزود: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه در سطح خراسان رضوی، شناساندن طراحان خلاق و نوآور استان به مردم عادی است، طراحانی که برخی به عنوان چهره های ملی در این رشته فعالیت دارند.
وی این نمایشگاه را مختص طراحی و دوخت لباس بانوان عنوان کرد و گفت: دوخت و طراحی لباس بانوان مقوله ای تخصصی است و می طلبد که جشنواره هایی نیز برای لباس آقایان، لباس ورزشی و یا کودک ترتیب داده شود.
جشنواره و نمایشگاه مد و لباس در محل مجتمع تجاری اطلس مشهد از امروز تا پنجشنبه هفته جاری پذیرای علاقه مندان خواهد بود.
5132/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.