سیدرضا احمدی زاده عصر یکشنبه در نشست شورای علمی بنیاد نخبگان خراسان رضوی افزود: هم اینک 11 نخبه در مقطع دکترا، 11 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و هشت نفر در مقطع کارشناسی بیکار هستند. برای نخبگان بیکار مقطع کارشناسی ارشد در حال رایزنی برای جذب آنان در شرکتهای تولیدی هستیم اما هنوز فرصت اشتغال برای هفت نفر از نخبگان مقطع دکترا یافت نشده است.
وی در ادامه همچنین گفت: شورای اسلامی شهر مشهد از بنیاد نخبگان خراسان رضوی درخواست جذب 23 نفر را در شورا اعلام کرده که اقدام بسیار مطلوبی است.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: در سایت بنیاد نخبگان استان نیز 16 شرکت دانش بنیان درخواست استخدام 50 نفر نیروی انسانی کرده اند اما نخبگان زیر پوشش این بنیاد عمدتا مربوط به علوم انسانی هستند.
وی خراسان رضوی را دومین استان کشور به لحاظ جمعیت تعداد نخبگان ذکر و بیان کرد: تاکنون هزار و 464 نفر نخبه در خراسان رضوی شناسایی و از این تعداد 300 نفر در ایران نیستند و تعدادی نیز از استان خارج شده اند.
احمدی زاده به میزان هفت درصدی بیکاری در نخبگان کشور اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 480 جلسه و 83 برنامه تحت عناوین مختلف آموزشی، فرهنگی، مناسبتی و 9 برنامه ثابت ملی توسط بنیاد نخبگان خراسان رضوی برگزار شده است.
وی به محدودیت اعتباری بنیاد نخبگان نیز اشاره و بیان کرد: منابع مالی کل بنیاد در کشور سالانه 60 میلیارد تومان است که از این میزان 45 میلیارد تومان به عنوان جوایز به نخبگان داده می شود و تنها 15 میلیارد تومان برای هزینه های بنیاد باقی می ماند.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی به 'طرح ملی شهاب' نیز اشاره و بیان کرد: در این طرح شناسایی استعدادهای برتر در آموزش پرورش از پایه چهارم ابتدایی تا دانشگاه مدنظر قرار گرفته که مبنای آن معلم محور و بهره گیری از آنان برای شناسایی استعدادهای دانش آموزان درهشت محور است.
وی افزود: در طرح ملی شهاب در خراسان رضوی 10 هزار معلم و آموزگار و مدیر مدرسه، 2 هزار مدرسه و 110 هزار دانش آموز زیر پوشش قرار گرفته اند. همچنین در مورد مزیتهای نسبی خراسان رضوی از جمله سوغات، هفت استارتاپ با تلاش بنیاد نخبگان ایجاد شده اند. این استارتاپها ارزش سوغات استان را سه هزار و 700 میلیارد تومان برآورد کرده اند.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی ادامه داد: طرح شمس الرضا(ع) با محوریت شناسایی و مشکل گشایی سوغات، طرح سرآمدان غیرمقیم خراسان رضوی، طرحهای ایجاد زمینه اثرگذاری نخبگان شامل کارگروههای تخصصی برای اتصال حلقه وصل نخبگان به دولت نیز از جمله طرحهای پیش بینی شده این بنیاد هستند که برخی از آنها در حال اجرا است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.