علی عسکری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مه ولات شنبه در آیین اختتامیه این جشنواره منطقه ای ضمن تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: جشنواره فرهنگی و هنری(خاتون خورشید) با هدف بستر سازی شایسته برای بیان مفاهیم ارزشی در قالب هنر، هم‌نشین سازی هنر و معنویت با موضوع حضرت فاطمه(س) مقام زن و عفاف و حجاب با هدف ، شناسایی و جذب استعدادهای برتر، پرورش و آموزش هنرمندان جوان بین شهرستانهای تربت حیدریه،رشتخوار،گناباد و مه ولات برگزار شد.
وی اظهار کرد : این جشنواره با تمرکز بر جنبه‌های نظری و عملی خلق آثار هنری، دومین گام خود را پشت سر می‌گذارد تا با تجربه‌ای پربار و توشه‌ای ارزشمند، پایان دوره دوم خود را جشن بگیرد.
عسکری اظهار امیدواری کرد: در سال های آینده این جشنواره با تعداد شهرستان هایی بیشتری برگزار شود و مسئولین نیز هنر و سرمایه های هنری شهرستان ها را دریابید.
وی افزود: هنرمندان شهرمان نیازمند ترحم نیستند بلکه خواهان استحقاق حقوقشان که همانا وجود مکانی مناسب جهت ارائه ی آثار خود و کمک به فرهنگ سازی در چارچوب مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
رییس ارشاد اسلامی مه ولات گفت: امروز شاهد بودید که هنرمندان شهرمان در محروم ترین شرایط هنری از لحاظ زیرساختی در بسیاری از رشته های هنری؛ حرف های بسیاری برای گفتن دارند اما مکانی وجود ندارد که این هنرمندی به منصه ظهور برسد لذا امیدوارم با توجه به سیاست فرهنگی و هنری دولت تدبیر و امید و درایت فرماندار شهرستان؛ شورای اسلامی شهر و شهردار هنرمند و هنردوست شهر فیض آباد هم افزایی شکل بگیرد و مشکل دیرینه ی زیرساختی شهرستان مه ولات برطرف شود.
رییس شورای شهرستان مه ولات نیز دراین اختتامیه گفت: ما نمی توانیم در جامعه ای زندگی کنیم که آن جامعه مفرح و شاد نباشد مرزها مشخص است و در این مرزهای مشخص باید از استعدادهای نهفته فرزندانمان بهره ببریم لذا شعروموسیقی از ضرورت هایی است که مردم دوست دارند خصوصا نسل جوان، شادابی وطراوت و تنوع در این زمینه ها علاقمند هستند.
حجت الاسلام سیدجابرهاشمی اظهار کرد: برای توسعه مسائل فکری در جامعه باید شرایطی رافراهم کنیم که از همه استعدادها بهره ببریم ، گاهی یک شعر؛نمایشنامه و فیلم از یک سخنرانی یک ساعته تاثیر گذارتر است واگر اصحاب اندیشه؛فکر وقلم و هنرمندان وارد مسائلی بشوند که جامعه نیاز دارد ، خیلی از مشکلات سهل الوصول تر حل می شود.
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تربت حیدریه که دیگر سخنران این مراسم بود گفت:خاتون خورشید لقب ادبی است که برای حضرت فاطمه سلام الله علیها در نظر گرفتیم که از سال گذشته شروع شده و این جشنواره راهش خودش را پیدا کرده است.
محمد حسن زاده اظهار کرد : بر این باوریم تا فرهنگ وهنر در بین مردم برده نشود مردم بااقدامات فرهنگ وارشاد بیشتر آشنا نمی شوند و لذا چاره ای نداریم که این جشنواره ها را به میان مردم ببریم.
به گفته وی، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی بودجه زیادی ندارد و هر چه ما در سطح شهرستان ها کار می کنیم با مشارکت های مردمی است .
وی گفت: فرهنگ با یک و دو روز ساخته نمی شود و باید یک فرآیندی راطی کند، هنرمندان ظرفیت های بالایی دارند واز ظرفیت های این هنرمندان باید حرفمان رابه گوش مردم برسانیم وچه خوب است با هنر؛شعر؛داستان وموسیقی با مردم حرف بزنیم وبه قول استاد آنجا که کلام از سخن بازمی ماند موسیقی آغاز می شود.
در این جشنواره هر شهرستان طبق ضوابط جشنواره مجاز به شرکت سه هنرمند در مسابقه بود وشهرستان مه ولات در ٣ بخش نی،ویولن و دوتار شرکت کرد که در دو بخش حائز بالاترین عنوان شد.
تک نوازان برتر مه ولات:
بهروز یزدانی : ویلن
حسین محمدی : دو تار
تک نوازان برتر گناباد:
آقایان کاظمی و ذبیحی : سنتور
ضیایی : سه تار
تربت حیدریه:
شهابی : نی
زوار : دف
رشتخوار: آیین جمشید
فیض آباد، مرکز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری مشهد قرار دارد.
9878/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.